آفتاب
نعمت‌زاده:

نتوانستیم یک ریال برای حمایت از صادرکنندگان اعتبار دریافت کنیم

نتوانستیم یک ریال برای حمایت از صادرکنندگان اعتبار دریافت کنیم

اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات موجود در بخش صادرات گفت: تا به امروز نتوانستیم یک ریال برای حمایت از صادرکنندگان کشور اعتبار دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران که در تالار همایش‌های راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران به لحاظ تحول اقتصادی و اجتماعی اقدامات خود را از بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان دیرتر آغاز کرده است، اظهار داشت: به همین دلیل نمی‌توانیم همراه با دیگر کشورهای دنیا در این زمینه‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در گذشته از محدودیت‌های تاریخی برخوردار بوده است، افزود: بر این اساس باید توجه داشت که در برخی زمینه‌ها به حداقل‌ها و در برخی زمینه‌ها نیز به حداکثرها قانع باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بهبود شرایط اقتصادی و کشاورزی با توجه به استعدادها و توانایی‌های فعالان این عرصه صورت می‌پذیرد، ادامه داد: در این راستا ضروری است که توجه و سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی و کشاورزی کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالان صنعتی کشور در فشار و محدودیت‌های زیادی قرار دارند، افزود: امروز صادرکنندگان ایران کاری جهادی می‌کنند چرا که برای صادرات محصولات خود علاوه بر مشکلات کمرگی و پیدا کردن کشور هدف حتی در خصوص درج مارک ساخت ایران برای محصولاتشان نیز دچار محدودیت هستند.

نعمت‌زاده ادامه داد: چنانچه صنعتگران و فعالان اقتصادی کشور در کشورهای بدون محدودیت بودند گل می‌کاشتند.

وی با اشاره به بازدید خود از گروه صنعتی انتخاب نیز بیان داشت: فعالیت این صنعت در اصفهان بسیار حایز اهمیت است و از این رو با راه اندازی مرکز تحقیقات استراتژیک این گروه صنعتی اشتغال پایدار در این گروه صنعتی ایجاد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه سال هاست که ریل از کشورهای خارجی به کشور وارد می‌شود، افزود: این در حالی است که ذوب آهن اصفهان تعهد کرده است که تا اوایل نیمه دوم سال ۹۴ ریل داخلی را تولید کند.

وی صنعت را بخشی از اقتصاد دانست و گفت: صنعت به تنهایی نمی‌‌تواند به موفقیت دست یابد و از این رو ضروری است که وزارت اقتصاد و دارایی به مشکلات صنعتگران نیز رسیدگی کند.

نعمت زاده با اشاره به مشکلات موجود در بخش صادرات نیز اضافه کرد: تا به امروز نتوانستیم یک ریال برای حمایت از صادرکنندگان کشور اعتبار دریافت کنیم.

کد N711597

وبگردی