آفتاب
وزیر اطلاعات در جمع مردم کاشان:

از گلاویز شدن با یکدیگر چیزی گیرمان نمی‌آید

از گلاویز شدن با یکدیگر چیزی گیرمان نمی‌آید

هیچ کس نمی تواند ادعا کند فقط خودش انقلابی و ولایی است و بقیه را خارج از آن بداند/ انقلاب برای این شد که کارها بر اساس شرع و اخلاق باشد.

وزیر اطلاعات بر لزوم وحدت و اتحاد در کشور تاکید کرد و گفت:‌از توی سر هم زدن و با همدیگر گلاویز شدن چیزی گیرمان نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان « حجت الاسلام سید محمود علوی »، وزیر اطلاعات بعداز ظهر امروز،در جمع مردم کاشان در مسجد صفاری این شهر با اشاره اینکه فرق این دولت با دولت‌های گذشته پیش بردن کارها با وحدت و همدلی است. یاد آوری کرد: دولت‌های قبل می خواستند افرادی که با تفکر آنان متفاوت بودند به حاشیه ببرند ولی باید قبول کنیم از توی سر هم زدن و با همدیگر گلاویز شدن چیزی گیرمان نمی‌آید.

وی تصریح کرد: به جای این که انرژی‌مان را صرف تعضعیف همدیگر کنیم برای هم افزایی در مسیر سازندگی کشور و خدمت به مردم به کار گیریم.

وریر اطلاعات انقلاب را متعلق به عموم مردم دانست و اظهارداشت: کشور برای همه است. هیچ کس نمی تواند ادعا کند فقط خودش انقلابی و ولایی است و بقیه را خارج از آن بداند.

وی تصریح کرد: هنر این است که سربازان ولایت را بیشتر کنیم، هنر این نیست که خودمان را ولایت مدار بدانیم و بقیه را خارج از آن فرض کنیم.

وریر اطلاعات با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز سایه ولایت بر تمام کشور و تمام سلایق گسترده است و باید بگذاریم همه برای نظام و انقلاب خدمت کنند، اظهار کرد: انقلاب برای این شد که کارها بر اساس شرع و اخلاق باشد؛ دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، با آبروی کسی بازی نکنیم و اگر به بهانه انقلاب و ولایت شروع به دروغ گفتن و تهمت زدن و آبروی دیگران را بردن بکنیم به معنی آن است که از فلسفه و ارزش های انقلاب فاصله گرفته ایم.

وی درادامه سخنانش خاطرنشان کرد: عده ای می‌گفتند که رئیس جمهور صنعت نظامی و هسته‌ای را تعطیل کرده است. ولی وقتی ماهواره فجر به فضا رفت و در مدار قرار گرفت نشان داد که همه این حرف‌ها برای تضعیف دولت بود.

تحریم ها از یک طرف و کاهش قیمت نفت از سوی دیگران برای به زانو درآوردن ایران اسلامی شرایط را بر کشور سخت کرده است و دولت تدبیر و امید در این شرایط کار می کند و در این شرایط اگر دولت بتواند ممکلت را سرپا نگه دارد هنر کرده است.

دولت تدبیر و امید اهل شعار نیست

وی با بیان اینکه دولت تدبیر وامید اهل شعار نیست، ادامه داد: این دولت با ریال ریال سعی می‌کند بدون توجه به حاشیه‌های کار خود خدمتگزار مردم باشد.

وی به شرایط سختی که شهرستان کاشان با آن روبرو است اشاره و تصریح کرد:به رغم اینکه نداشتن آب و شرایط طبیعی نامساعد شرایط کار را دراین شهرستان سخت کرده است ولی با این وجود وقتی به کاشان نگاه می کنیم می بینم قطب صنعتی کشور است و این نشان از همت مردم کاشان دارد.

وجود اقتصاد شکوفا و پویا در سایه امنیت است

وی وجود اقتصاد شکوفا و پویا را در سایه امنیت دانست وگفت: وقتی مردم در جامعه احساس آرامش و امنیت بکنند فرهنگ هم در سطح جامعه بالنده می‌شود. تا امنیت نباشد اقتصاد پا نمی‌گیرد؛ اقتصاد احساس خوف می‌کند و فرار می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذار با سرمایه‌دار فرق می‌کند، ابراز کرد:وقتی فردی پول خود یا تسهیلات دولتی را در مسیر کار و اشتغال جاری می‌کند و باعث می شود تا کار برای جوانان ایجاد شود، باید از او حمایت کرد.

رسالت وزارت طلاعات برقراری امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است

وی رسالت وزارت اطلاعات را برقراری امنیت در جامعه دانست و اظهار کرد:اگر امنیت اقتصادی، علمی، فرهنگی در جامعه برقرار شود آن جامعه خواهد توانست در شرایط آرامش به بالندگی خود برسد.

وزیر اطلاعات وجود فقها و دانشمندان شهرستان کاشان را موجب افتخار شیعه دانست و گفت: بابافضل کاشانی اهل مرق با تسلط بر فلسفه و منطق قدرت بیان در روانی کلام و مرحوم ملامحسن فیض کاشانی و همچنین فاضلین نراقی از علمای کاشانی هستند که افتخار شیعه می باشند.

وی با اشاره به اینکه شیخ مرتضی انصاری 4 سال در کاشان در محضر فاضل نراقی شاگردی کرده‌اند، گفت: علمای بسیاری چون سید ابوالقاسم کاشانی و پدربزرگوارشان سید مصطفی کاشانی که عمر خود را در راه مبارزه با استعمار انگلیس صرف نموده و تبعید شدند از افتخارات کاشان هستند.

علوی توطئه استکبار با ایجاد تحریم و کاهش قیمت نفت کشور در به زانو درآوردن ملت ایران را بی‌اثر دانست و گفت: علیرغم تمام مشکلات دولت تمام توان خود را به کار گرفته تا به یاری خداوند قطار انقلاب به پیش ببرد.

کاشان خاستگاه علمای بزرگ از دیرزمان است

وی شهر کاشان را خاستگاه علمای بزرگ از دیرزمان دانست وگفت: قطب راوند فقیه والامقام صاحب تألیفات بی نظیری بودند که درکمترین نقطه کشور آثار علمی دیده می شد.

وزیر اطلاعات وجود آیت الله آمیرسید محمد یثربی و مرحوم پدرشان که سمبل اخلاق و حسن خلق محمدی بودند را نیز از افتخارات کاشان دانست وگفت:مرحوم آیت الله حاج آقا رضا مدنی کاشانی که تحقیق های عمیق ایشان برای کسانی که دست اندرکار اجتهاد هستند از جایگاه والایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات نقش و روحیه عاشقانه و سلحشورانه مردم کاشان را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بی نظیر دانست و اظهارداشت: تقدیم 3700 شهید و هزاران ایثارگر از این خطه در کشور بی همانند است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از 36 سال باگذر از مسیرهای پر پیچ وخم به موفقیت‌های چشمگیری نایل شده است،  اظهارداشت: تجربه نشان داده که هر وقت شرایط سخت تر شده اراده مردم درسایه وحدت و همدلی باعث توفیقات لیشتر در نظام می شود.

شایان ذکراست در ابتدای این مراسم مهندس ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندار کاشان و تیمسارعباسعلی منصوری نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل درمجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به رئیس محترم جمهور و اعضای هیئت کاروان تدبیر و امید به بیان مشکلات شهرستان کاشان پرداختند.

کد N711520

وبگردی