آفتاب

چین نظارت ایدئولوژیک بر پرسنل ارتش را تشدید می‌کند

چین نظارت ایدئولوژیک بر پرسنل ارتش را تشدید می‌کند

رسانه‌های چین اعلام کردند، ارتش این کشور قصد دارد به منظور مقابله با جاسوسی‌های نیروهای دشمن، بررسی سخت‌گیرانه‌ای درباره سوابق ایدئولوژیکی و اعتقادات سیاسی سربازان خود به عمل آورده و فعالیت‌های آن‌ها در اینترنت و تلفن همراه را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، طی ماه‌های اخیر تنش‌ها میان چین و آمریکا به سبب اتهام زنی متقابل در خصوص جاسوسی سایبری و حملات اینترنتی افزایش یافته است.

رهبران حزب کمونیست چین در داخل این کشور تدابیر کنترلی در زمینه ایدئولوژی و سخنرانی را سخت‌تر کرده و گفته‌اند، نیروهای دشمن در کشورهای غربی فرهنگ چین را تهدید می‌کنند.

روزنامه رسمی ارتش چین در گزارشی درباره خط مشی‌هایی که اخیرا کمیسیون نظامی مرکزی حزب کمونیست منتشر کرده، عنوان کرد که پرسنل نظامی چین مجاز به وبلاگ نویسی و استفاده از برنامه‌های چت اینترنتی نیستند.

روزنامه ارتش آزادی خلق، گزارش داد: برخی کشورهای غربی دسیسه‌چینی علیه کشور ما را با انقلاب‌های رنگی که یک جنگ سرد فرهنگی اینترنتی است تشدید کرده‌اند و بیهوده تلاش می‌کنند تا روحیه افسران و سربازان ارتش ما را تضعیف کنند.

در ادامه این خط‌ مشی‌ها آمده است: باید به منظور ارتقاء ارتش چین، آموزش‌های ایدئولوژیکی و سیاسی نیروها به اجرا درآید و نیروهای مسلح باید تدابیر مربوط به جلوگیری از افشای اسرار را سخت‌گیرانه‌تر کنند.

در این خط‌ مشی‌ها همچنین عنوان شده که تشدید بررسی‌های سیاسی درباره پرسنل ارتش، جلوی خرابکاری نیروهای دشمن و انحطاط از طریق ارائه فرهنگ و ایده‌های فاسد را می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N711466

وبگردی