آفتاب

تاکید رییس دادگستری استان تهران بر رعایت اخلاق حرفه‌ای

تاکید رییس دادگستری استان تهران بر رعایت اخلاق حرفه‌ای

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در برخی از مشاغل به طور خاص و به‌ویژه اخلاق حرفه‌ای ضرورت دارد معرفی و تبیین و توسط شاغلان آن حوزه مراعات شود.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در برخی از مشاغل به طور خاص و به‌ویژه اخلاق حرفه‌ای ضرورت دارد معرفی و تبیین و توسط شاغلان آن حوزه مراعات شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در نخستین هم‌اندیشی اخلاق حرفه‌ای برای قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: از جمله نعمت‌های ویژه‌ای که خداوند متعال به طور خاص عنایت فرموده، نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و نعم مرتبط با آن مانند رهبری امام راحل و جانشینی خلف صالح و شایسته ایشان، مقام عظمای ولایت و جایگاه منیع مرجعیت است که همواره پروردگار متعال را بابت تمام نعمت‌هایش به ویژه نعمت رهبری و انقلاب اسلامی شکرگزاری می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از حضور قضات عالی‌رتبه محاکم تجدیدنظر استان که جزء برجسته ترین قضات کشور هستند، افزود: یکی از مهمترین اهدافی که در برگزاری چنین جلساتی دنبال می شود، الگوسازی است. بدین مفهوم که قضات باتجربه و عالی رتبه تجدیدنظر استان در چنین جلسات علمی و هم‌اندیشی شرکت می‌کنند، این یک الگو و نمونه‌ای که خواهد بود. برای سایر قضات جوان و حتی شهروندان که همواره خود را معرض آموزش و یادگیری و علم آموزی قرار دهند و لحظه‌ای از این امر غافل نشوند.

رییس کل دادگستری استان تهران با برشمردن ضرورت برخورداری از اخلاق حرفه‌ای یادآور شد: در برخی از مشاغل به طور خاص و به‌ویژه اخلاق حرفه‌ای ضرورت دارد معرفی و تبیین و توسط شاغلان آن حوزه مراعات شود؛ چرا که اگر این اخلاق حرفه‌ای وجود نداشته باشد مانند این است که ماشین تیزرو را در اختیار یک راننده جوان و کم‌تجربه قرار دهیم و در جاده پرپیچ و خم با وجود مه‌آلود بودن هوا و لغزندگی جاده به او ماموریت بدهیم در این مسیر حرکت کند و با وجود همه این مخاطرات جاده و مسیر حرکت، تابلوی هشدار دهنده هم نداشته باشد و نتیجه آن معلوم است؛ لذا در مناصب خطیر و مهم ما نیاز داریم در هر شرایطی به علائم هشداردهنده توجه کرده ولو بارها و بارها این مسیر را طی کرده و این جاده را به‌خوبی بشناسیم.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با ذکر مثال تاریخی در صدر اسلام اظهار کرد: رفتار ما در شغل‌ها و جایگاه‌ها و مسئولیتی که در اختیار داریم در عصرها و زمان‌های مختلف باید برای جامعه نمونه باشد؛ چرا که شهروندان، اصحاب پرونده و حتی همکارانی که نظاره گر هستند، از ما الگوی پذیری دارند. در تاریخ می‌خوانیم که وقتی طلحه و زبیر در شبانگاه به نزد حضرت علی (ع) رفتتند،‌ با وجود اینکه آن حضرت اذن داشتند و مجاز بودند در بیت‌المال را خاموش و شمعی از اموال شخصی خویش روشن کرد، آن حضرت می‌خواستند این درس و آموزه عظیم به تاریخ منتقل شود و با وجود صاحب حق بودن ایشان،‌ مراعات بیت المال به همگان و حتی آیندگان آموزش داده شود.

وی در خاتمه سخنان خود توصیه کرد: شایسته است که هر یک از ما با برخورداری از آموزش‌های لازم و تسلط بر اخلاق حرفه‌ای به گونه‌ای رفتار کنیم که شخصی که جاهل و نادان به مسائل و امور است از منش و رفتار ما درس بگیرد و بدین ترتیب است که جامعه ما به سوی یک جامعه آرمانی و عالی هدایت خواهد شد.

در ادامه این نشست که حجت‌الاسلام و المسلمین فوادیان معاون فرهنگی رئیس کل نیز حضور داشت، دکتر قرملکی از اساتید دانشگاه به بیان مطالبی در خصوص لزوم اخلاق حرفه‌ای،‌ مهم‌ترین راهبرد و وظیفه یک سازمان و لزوم توجه به سرمایه انسانی در آن و دیگر مسائل مرتبط مطالبی را مطرح و در پایان نیز به پرسش‌های مطرح شده از سوی حضار پاسخ مقتضی از سوی سخنران جلسه ارائه شد.

انتهای پیام

کد N711221

وبگردی