آفتاب
ندیمی:

نباید بین ورزش بانوان و آقایان تبعیض قائل شد

نباید بین ورزش بانوان و آقایان تبعیض قائل شد

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و مراکز ورزشی استانی جرات انتصاب خانمی در رده‌های بالای مدیریتی را ندارند در حالی که ما بانوان توانمند بسیاری داریم که باید به آنها میدان داده شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از مدال‌آوران آسیایی 2014، اظهار کرد: روحانی در آن دیدار به تبعیض ورزش بانوان اشاره داشت و خواستار رفع آن شد اما این تبعیض در ابعاد مختلف است که به مرور زمان باید برطرف شود.

وی با اشاره به دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی بسیاری از تبعیض‌ها را برداشت اما این برداشت به معنی حذف کامل نیست، باید با رویکرد همه جانبه نسبت به حذف تمام ابعاد تبعیض در فعالیت‌های ورزشی و غیره بانوان گام برداشت.

نماینده مردم لاهیجان گفت: اصل ورزش کردن برای بانوان ممنوع نیست اما زمانی که امکانات لازم برای آنها فراهم نمی‌شود، انتظار اینکه این قشر از جامعه به فعالیت بدنی بپردازند کاری عبث است.

ندیمی بیان کرد: فرصت ورزش کردن برای بانوان در سراسر کشور فراهم نشده است، بسیاری از آنها از نداشتن باشگاه ورزشی اختصاصی گله‌مند هستند، از سوی دیگر بهترین ساعت سالن‌های ورزشی مشترک به آقایان داده می‌شود. با توجه به شرایط بسیاری از بانوان که درگیر تحصیلات، اشتغال و مدیریت خانه هستند، باید زمان‌های مناسبی با توجه به این شرایط اختصاص یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم تنوع ورزشی در حوزه بانوان گفت: در بسیاری از سالن‌های ورزشی بانوان تنها رشته‌های محدودی ارائه می‌شود در حالی که هیچ منع شرعی برای ورزش بانوان در رشته‌های متنوع وجود ندارد اما محدودیت‌های عرفی مانع از حضور بانوان در رشته‌های ورزشی مختلف شده است.

وی با بیان اینکه عدم اعزام بانوان ورزشکار به تمام رقابت‌های بین‌المللی ناشی از همین نگاه عرفی و تبعیضی است گفت: متاسفانه از نیروهای توانمند بانوان تنها در معاونت ورزش بانوان در فدراسیون‌ها استفاده می‌کنیم در حالی که می‌توانیم از آنها در بسیاری از معاونت‌هایی که تنها ویژه بانوان نیست نیز استفاده کنیم لذا باید تبعیض در این بخش هم برداشته شود.

نماینده مردم لاهیجان اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و مراکز ورزشی استانی جرات انتصاب خانمی در رده‌های بالای مدیریتی را ندارند در حالی که ما بانوان توانمند بسیاری داریم که باید به آنها میدان داده شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید بودجه ورزش بانوان و آقایان تفکیک شود چراکه این مسئله به تبعیض بیشتر دامن می‌زند باید اعتبارات ورزشی با عدالت و مساوات بین این دو گروه تقسیم شود.

انتهای پیام

کد N711096

وبگردی