آفتاب
حجت الاسلام دریاکناری:

رسانه نقش اساسی در تبیین یا تخریب عملکردها در جامعه دارد

رسانه نقش اساسی در تبیین یا تخریب عملکردها در جامعه دارد

سنندج – استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسانه ها نقش اساسی پیرامون تبین و تخریب عملکردهای دینی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار، حجت الاسلام دریاکناری ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و قلم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: در یک جریان سازی اگر تبلیغات نباشد جریان سازی ناقص صورت گرفته و به دیگر مناطق و آحاد جامعه بسط و گسترش داده نمی شود.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از قیام ها و جنبش های جهان اسلام به دلیل نداشتن عنصر تبلیغ نتوانستند در تاریخ ماندگار شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قیام امام حسین(ع) بیان کرد: در آن دوران امام حسین با درایت خود از عنصر تبلیغات استفاده کرد و قیام خود را به گوش جهان رساند و آن را در تاریخ ماندگار کرد.

حجت الاسلام دریاکناری یادآور شد: امام حسین(ع) قیام خود را از حج آغاز کرد بعد پیکی را به نقاط مختلف اعزام کرد و بستر های لازم را برای آشنایی جهان با دین اسلام فراهم کرد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در نوع خود یک حرکت منحصر به فرد در تاریخ بود چرا که وقتی انقلاب اسلامی به وجود آمد، بعد از آن بیداری اسلامی یکی پس از دیگری تحقق پیدا کرد و این امر به دلیل درایت امام(ره) و نقش رسانه ها بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تاریخ انقلاب های بزرگی رخ داده و متن جامعه ها را تغییر داده است ولی انقلاب اسلامی یک ویژگی بارز و برجسته ای داشت که توانست نظریات و ایده های جامعه شناسان بزرگ را در جهان تغییر دهد.

حجت الاسلام دریاکناری اظهار داشت: اولین شاخصه انقلاب آسمانی است و رژیمی را جا به جا کرد که همه دنیا پشت آن بودند و انقلابی را تداوم بخشید که دنیا کمر به نابودی آن بسته بود.

وی افزود: یکی از راحت ترین ابزارهایی که در اختیار غرب است برای نابودی یک فرهنگ رسانه است و از این رو تهاجم فرهنگی را ایجاد کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: انکار، تخریب، تحریف و جایگزینی چهار راهکار غرب برای از بین بردن تفکر اسلامی است.

حجت الاسلام دریاکناری یادآور شد: هم انقلاب و هم اسلام با رشد چشمگیری که در جهان و در بین تمامی ادیان داشته است به بزرگترین مشکل غرب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: غرب با کم ترین هزینه و سریع ترین زمان و استفاده از فراگیر بودن رسانه به دنبال ضربه زدن به ارزش های اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خود زنی برج های دوقلو، ترسیم کاریکاتورهای روزنامه های دانمارکی، پخش فیلم فتنه در هلند، آتش زدن قرآن و تولید و اکران فیلم برائت از مسلمانان از جمله راهکارهای غرب با سیر اسلام خواهی در جهان بوده است.

حجت الاسلام دریاکناری اظهار داشت: اسلام ستیزی، نابودی اعتقادات و آغاز جنگ آرماگدون از جمله اهداف توهین به مقدسات است.

وی در پایان سخنان خود افزود: بصیرت افزایی، ارتقاء دانش دینی و مذهبی و استفاده درست از نقش رسانه در تداوم اسلام و اهداف آن می تواند در مقابله فنه دشمنان نقش بسزایی را ایفا کند.

کد N711032

وبگردی