آفتاب

متهم حملات 11 سپتامبر: آل سعود مسئول است

متهم حملات 11 سپتامبر: آل سعود مسئول است

یکی از تروریست‌های محکوم القاعده در سخنانی افشاگرانه مدعی شده است که خاندان سعود در حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا دست داشتند.

یکی از تروریست‌های محکوم القاعده در سخنانی افشاگرانه مدعی شده است که خاندان سعود در حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا دست داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این شهادت توسط زکریا موسوی، تبعه فرانسه و تروریست محکوم القاعده در اکتبر 2014 در بخشی از پرونده مدنی‌ای صورت گرفت که خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 علیه عربستان به اتهام دست داشتن در این حملات مطرح کرده بودند.

موسوی که در حال حاضر به اتهام اقدامات تروریستی در کلورادو زندانی است، گفت که حتی در یک نشست در سفارت عربستان در واشنگتن و برای بررسی حمله‌ای تروریستی علیه هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده بود. وی ادامه داد: در این نشست حتی مساله استفاده از موشک برای این حمله مطرح شد.

این مرد مدعی است که گروه تروریستی القاعده به وی مسئولیت ایجاد یک پایگاه دیتای دیجیتال را با اسامی اهداکنندگان واگذار کرده بود. در میان این اسامی می‌توان نام شاهزاده ترکی الفیصل آل سعود، مدیرکل سابق سرویس اطلاعات خارجی عربستان و سفیر عربستان در آمریکا را که از اعضای خانواده سلطنتی عربستان است، مشاهده کرد. این مرد، موسوی را به سایر اعضای خانواده سلطنتی عربستان معرفی کرده بود.

این مرد 46 ساله همچنین مدعی است که به عنوان پیک میان اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و خاندان سعود فعال بوده است. وی همچنین با خانواده سلطنتی آل سعود دیدار و نامه‌هایی را از اسامه به این خانواده می‌داده و از بن لادن به خانواده سلطنتی ارسال می‌کرده است؛ اتهاماتی که ریاض نمی‌پذیرد.

در بیانیه دولت ریاض آمده است: موسوی یک جنایتکار خشن است که حتی وکلایش شواهدی ارائه کردند مبنی بر اینکه این مرد از نظر روانی و عقلی بیمار است. سخنان این مرد موثق نیستند. هدف او از بیان چنین سخنانی تنها جلب نظرها به سوی خودش است تا با این کارها روابط میان عربستان و آمریکا را تضیعف کند.

انتهای پیام

کد N711001

وبگردی