آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

سه بیمارستان وقفی تخصصی سرطان در کشور در حال احداث است

سه بیمارستان وقفی تخصصی سرطان در کشور در حال احداث است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح وقف جمعی از طریق عرضه اوراق وقف در کشور گفت: امسال با عرضه و فروش اوراق وقف براساس طرح وقف جمعی، احداث سه بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری، اراک و شیراز آغاز شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح وقف جمعی از طریق عرضه اوراق وقف در کشور گفت: امسال با عرضه و فروش اوراق وقف براساس طرح وقف جمعی، احداث سه بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری، اراک و شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقفان در حوزه وقف، یکی از رسالت‌ها، مسئولیت‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و دستور کار همیشگی این سازمان است.

وی بیان کرد: اجرای امینانه نیت واقفان را یک تکلیف شرعی برای خود و آحاد مردم می‌دانیم ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این نکته، بارها تاکید کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که «گسترش وقف‌های جمعی و گروهی نیز از سوی سازمان اوقاف پیگیری می‌شود» افزود: گسترش وقف‌های جمعی و گروهی علاوه بر ترویج فرهنگ تعاون و همکاری، به توسعه و ترویج فرهنگ وقف نیز کمک می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: در قالب این نوع وقف، افراد در قالب‌ گروه‌های مختلف صنفی، قومی و ... می‌توانند وقف انجام دهند که در صورت تحقق این امر، می‌توانیم شاهد موقوفات کلان در کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «با انجام این شیوه از وقف می‌توان بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه که دولت به تنهایی قادر به رفع آنها نیست را برطرف کرد» تصریح کرد: الگوهایی نیز در استان‌های مختلف کشور در زمینه وقف‌های گروهی و جمعی وجود دارد و امسال درمان بیماران سرطانی و ایجاد مراکز درمانی با استفاده از شیوه وقف جمعی در شهرهای مختلف از جمله ری، شیراز و اراک انجام شده و عرضه اوراق مشارکت وقف آن در حال اجراست.

وی اظهار امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ وقف جمعی در استان یزد، به زودی در این استان نیز شاهد وقف‌های کلان جمعی و گروهی باشیم تا بخشی از نیازهای استان نیز از این طریق به ویژه در حوزه درمان برطرف شود.

محمدی با اشاره به این‌که «کسب اطلاعات جغرافیایی و مکانی موقوفات و رقبات یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است» بیان کرد: در این راستا تاکنون در 750 نقطه از کشور، ارتباط فناوری اطلاعات به صورت یکپارچه اجرا شده است.

وی همچنین از بازنویسی وقف‌نامه‌ها در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه اختلافاتی که با منابع طبیعی در این زمینه وجود داشت نیز در قالب کارگروهی ویژه در حال پیگیری و رفع است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت‌های سازمان اوقاف، امامزادگان را یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت‌های این سازمان برشمرد و افزود: ویژه برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه از چند سال پیش در حال اجراست و همچنان نیز با قوت اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اینکه امامزادگان باید قطب فرهنگی شوند به تدریج در حال تحقق است و تاکنون نیز شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

محمدی به تشریح فعالیت‌های قرآنی در سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و بیان کرد: این مسابقات هر سال مخاطبان بسیار زیادی از سراسر کشور دارد و تنها در سال گذشته یک میلیون و 400 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N710922

وبگردی