آفتاب

هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه برگزار می‌شود

هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه برگزار می‌شود

همزمان باصد و دهمین سالگرد تولدپروفسورمحمدقلی شمس، پدر چشم پزشکی نوین ایران و مراسم هشتادمین سال تاسیس بیمارستان فارابی، هشتادمین سالگرد پیوند قرنیه چشم، هفتم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هرمز شمس، نایب رییس جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی با اعلام این خبر افزود: بیمارستان فارابی در نظر دارد، یادواره پروفسور محمد قلی شمس، پدر چشم پزشکی نوین ایران و موسس بیمارستان فارابی و انجمن چشم پزشکی را امسال به مناسبت یک صد و دهمین سالگرد تولد این پروفسور فقید برگزار کند.

وی ادامه داد: در روز هفتم اسفند همچنین برترین های این جشنواره با هدف تجلیل و تشویق دانشمندان و محققان، معرفی پروژه های برتر علمی و پژوهشی، انگیزش آفرینی برای شکل گیری و هدایت پژوهش های جدید و هدایت آن ها به سوی اولویت های ملی و مرزهای دانش و نیز تشویق پژوهش های دانشجویی و تالیف های انجام شده در عرصه چشم پزشکی و علوم بینایی برگزار می شود.

شمس تصریح کرد: هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس در دو دسته رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود که در بخش رقابتی، بخش های ابداع یا اختراع برتر، کتاب و پایان نامه برتر، نوآوری برتر در روش جراحی، مقاله برتر فارسی و انگلیسی، طرح پژوهش برتر و بخش دانشور جوان برگزار می شود.

وی افزود: در دسته غیر رقابتی بخش هایی همچون معرفی بانوی چشم پزشکی کشور، چشم پزشک پارسی، ادیب چشم پزشکان، نشان خدمت و مسئولیت پذیری حرفه ای و اجتماعی، نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی، آموزگار برتر و دانشمند برتر معرفی می شود. 

نایب رییس جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی گفت: در این مراسم همچنین از تمبر  "طبیب دیدگان" به مناسبت ریشه کنی تراخم و خدمات پروفسور محمد قلی شمس رونمایی می شود.

کد N710701

وبگردی