آفتاب

رئیس‌جمهور سریلانکا آشتی ملی در این کشور را خواستار شد

رئیس‌جمهور سریلانکا آشتی ملی در این کشور را خواستار شد

رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به شکست این کشور در مسیر احیای شرایط مناسب و تداوم اختلافات قومی و نژادی در این کشور خواستار آشتی ملی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایتر یپالا سیرسینا رئیس‌جمهور سریلانکا در سخنرانی خود به مناسبت روز استقلال این کشور اظهار کرد: بزرگترین چالش ما امروز متحد کردن دل‌های مردم در شمال و جنوب از طریق یک آشتی ملی است. این در حالی است که شورشیانی در قسمت‌های شمالی و شرقی این کشور برای ایجاد کشوری مستقل با دولت مرکزی مبارزه می‌کنند.

سیرسینا در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: این شایسته نیست که ما یکدیگر را مقصر بدانیم. تمام احزاب سیاسی و رهبرانی که در این کشور حکمرانی می‌کنند باید در خود بازنگری کرده و با ایفای نقش خود به آینده چشم بدوزند.

سیرسینا ماه گذشته و طی یک انتخابات توانست راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را شکست دهد.

از زمان به قدرت رسیدن سیرسینا، او اقداماتی برای ایجاد آشتی ملی انجام داده است. آزادی زمین‌های خصوصی که طی جنگ داخلی توسط ارتش به اشغال درآمد و همچنین آزادی مظنونان شورشی که سال‌ها بدون محاکمه در زندان محبوس بودند، از جمله اقداماتی بود که سیرسینا برای آشتی ملی در سریلانکا انجام داد. او همچنین فرماندار ایالت شمالی سریلانکا را که یکی از اعضای سابق ارتش بود، اخراج و یک مقام غیرنظامی را جایگزین او کرد.

رئیس‌جمهوری سریلانکا در حالی به مناسبت روز استقلال این کشور سخنرانی کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است گزارشی درباره ادعاهای موجود درباره جنایات جنگی دولت این کشور منتشر کند.

انتهای پیام

کد N710673

وبگردی