آفتاب
هروی در نطق میان دستور:

اولویت سیاست خارجی باید پرهیز از هر گونه حرکت احساسی باشد

اولویت سیاست خارجی باید پرهیز از هر گونه حرکت احساسی باشد

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولویت نخست سیاست خارجی باید پرهیز از هر گونه حرکت شتاب‌آلود و احساسی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد هروی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک دهه فجر،‌ اظهار کرد: اولویت نخست سیاست خارجی ما باید پرهیز از هر گونه حرکت شتاب‌آلود و احساسی به جهت خنثی کردن جریانات ضدایرانی در عرصه بین‌المللی از سوی لابی‌های صهیونیستی و آمریکا باشد.

وی افزود: مجلس نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری ضمن حمایت و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، در دفاع از اصول و منافع ایران حاضر به تسامح و تحمل مداخله‌جویانه هیچ قدرت خارجی نیست و امروز ایران قدرت اول منطقه و در آینده نیز قدرت علمی در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز مردم محروم مناطق به ویژه در منطقه زیرکوه و قائنات تحمل هرچه را دارند اما رشد آزاردهنده مفاسد بیش از همه آنها را رنجانده است و برخورد دستگاه‌های نظارتی، ناخشنودی مردم را به همراه دارد.

هروی تصریح کرد: چرا دستگاه‌های قوه قضائیه که در حوزه امن ولایت قرار دارند برخوردهای لازم و شایسته و بایسته با مفسدان نمی‌کنند؟ چرا باید تصویر مفسدان هنوز در صداوسیما و جراید شطرنجی باشد و نام‌های مختلف به الف،‌ ب،‌ ج و د خوانده شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت: در شهرستان قائنات ضروری‌ترین مایه حیات یعنی آب امروز در حکم کیمیاست و بسیاری از شهرها و روستا چشم به راه اعتبارات مرتبط با ‌آب هستند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: با توجه به این‌که فقدان آب شرب،‌ گازرسانی، راه اصلی و روستایی، بهداشت و درمان کاملاً هویداست عده‌ای راهزنانه مبادرت به اختلاس میلیاردها تومان از خزانه ملت می‌کنند و این از عدالت به دور است.

هروی افزود: وزارت بهداشت و درمان ما که حتی هزینه جریمه پلاستیک بینی را تقبل می‌کند چرا در رفع احتیاجات اولیه درمانی و بهداشتی مناطق محرومی چون قائنات و زیرکوه فرو مانده است.

وی افزود: در 50 سال گذشته نسبت روستائیان از 68 درصد به 28 درصد کاهش داشته و 40 هزار روستا خالی از سکنه شده و در آستانه ورود به دوره خشکسالی 30‌ ساله قرار دارند. باید برای این مناطق فکری اساسی کرد.

نماینده مردم قائنات در محجلس همچنین اظهار کرد: چگونه ادعای صدور گاز به اقصی نقاط دنیا ما را به وجد می‌آورد در حالی که هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی فاقد گازرسانی اولیه هستند و از ابتدایی‌ترین برخورداری‌های فرهنگی خبری نیست.

هروی همچنین اظهار کرد: مدیران ما باید در این که کمتر حرف بزنند و شعار دهند تمرین کنند تا به مرز عمل، مدیریت جهادی یعنی توجه منصفانه به مناطق محروم و این مناطق تشنه توسعه پایدار هستند.

وی در پایان از کمیسیون تلفیق مجلس درخواست کرد تا فکری برای مشکلات فرهنگیان کنند.

انتهای پیام

کد N710522

وبگردی