آفتاب
سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد:

تعیین شرایط خرید سربازی برای مشمولان غایب

تعیین شرایط خرید سربازی برای مشمولان غایب

کسانی که ۸ سال به بالا غیبت از سربازی دارند با پرداخت جریمه‌های متفاوت از 10 تا 50 میلیون تومان می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از میزان جرایم برای معافیت از خدمت سربازی مشمولان غابب 8 سال و بیشتر از آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدمهدی مفتح با ارائه توضیحاتی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 کشور گفت: گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن علنی پس از تعطیلات 22 بهمن‌ماه ارائه خواهد شد که به طور کلی در این جلسه و همچنین در جلسات قبل مواردی از معافیت از خدمات سربازی با تعیین جزییات آن مصوب شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: کسانی که ۸ سال به بالا غیبت از سربازی دارند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، به عبارت دیگر فردی که بیش از ۸ سال غیبت از سربازی دارد٬ با پرداخت جریمه٬ می تواند معافیت از خدمت خود را بگیرد.

مفتح ادامه داد: جرایم معافیت از خدمت برای درجه‌های مختلف تخصیلی متفاوت است؛ این جرایم برای غایبان زیر دیپلم ۱۰ میلیون؛ ‌ دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس‌۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالا‌تر ۵۰ میلیون است.

وی افزود:  مصوبه‌ای نیز تعیین شد که برای مشمولان متأهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند ۵ درصد از مجموع جرایم کم می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: بر اساس تبصره‌ای دیگر به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود. غیبت بیش از ۶ ماه نیز یک سال محسوب می‌شود.

مفتح ادامه داد: نکته دیگر آن است که دارندگان این نوع کارت‌های معافیت از نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری محروم هستند و نمی‌توانند همچون فردی که خدمت سربازی را انجام داده از تمامی مزایا برخوردار باشند.

کد N710464

وبگردی