آفتاب
با رای نمایندگان صورت گرفت؛

مخالفت با فوریت استفساریه‌ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی

مخالفت با فوریت استفساریه‌ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح استفساریه بند «ط» تبصره 9 قانون بودجه 93 در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز با یک فوریت طرح استفساریه بند «ط» تبصره 9 قانون بودجه 93 در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی مخالفت کردند.

در مقدمه توجیهی این طرح با اشاره به تعداد زیاد بیمارستان‌های نیمه کاره در شهرهای کوچک و محروم و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک عنوان شده که با اعتبارات محدود باید این بیمارستان‌ها سال‌ها به صورت نیمه کاره رها شوند.

در این طرح استفساریه همچنین گفته شده بود که بند «ط» تبصره 9 قانون بودجه 93 شامل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بیمارستان‌های کشور می‌شود.

پیش از این مجلس در بند «ط» تبصره 9 قانون بودجه 93 مصوب کرده بود یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و منابع دریافتی صرف پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای کوچک و تامین تجهیزات بیمارستانی شود.

بعد از طرح این استفساریه که به قید یک فوریت تقدیم مجلس شده بود نمایندگان با 65 رای موافق، 70 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

پیش از رای‌گیری این طرح عنوان شد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر بهداشت با این طرح مخالفند.

کد N710339

وبگردی