آفتاب

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: ناتو نباید به اوکراین کمک نظامی کند

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: ناتو نباید به اوکراین کمک نظامی کند

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد، ناتو نباید با وجود بحران در اوکراین به این کشور کمک نظامی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولفگانگ ایشینگر، طی مقاله‌ای در وب سایت اشپیگل اظهار کرد: ناتو تا زمانی که می‌داند کمک نظامی به اوکراین تنها بهانه‌ای به روسیه خواهد داد تا تنش‌ها را افزایش دهد و ناتو را به عنوان سرمنشاء استراتژی‌های شیطانی معرفی کند، نباید این کمک‌ها را به اوکراین ارایه دهد.

او در ادامه نوشته‌اش هشدار داد: با این حال سر باز زدن روسیه از کمک به اجرای توافقنامه مینسک، هیچ راهی بجز ارائه تجهیزات دفاعی به کی‌یف برای کشورهای غربی نمی‌گذارد و مسکو باید کاملا مسئولیت آن را بپذیرد.

از بین رفتن نظم بین‌المللی در جریان بحران اوکراین یکی از موضوعات کلیدی است که قرار است در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح شود. این کنفرانس از ششم تا هشتم فوریه در مونیخ برگزار می‌شود. مسائل دیگری از جمله شرایط خاورمیانه، بحران پناهجویان جهانی و مبارزه با تروریسم نیز قرار است در این کنفرانس مطرح شوند.

حدود 20 تن از سران کشورهای جهان، 60 تن از وزرای خارجه و دفاع، 30 تن از مدیران شرکت‌های بین‌المللی به همراه تعدادی از هیات‌های پارلمانی قرار است در این کنفرانس شرکت کنند.

در بین این مهمانان یانگ جیه چی، رایزن ارشد چین، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا حضور دارند.

در همین حال رئیس کنفرانس مونیخ در این باره عنوان کرد: حل درگیری‌های اوکراین تنها وظیفه آلمان نیست. حل درگیری‌های اوکراین در حوزه وظایف کشورهای اروپایی و آمریکا است.

ایشینگر اظهار امیدواری کرد: روزی می‌آید که همه متوجه می‌شوند ایجاد یک ساختار جامع امنیتی یوور ‌- آتلانیک و یک فضای مشترک اقتصادی ایده مناسبی است و باید منافع همه را تامین کند.

انتهای پیام

کد N710186

وبگردی