آفتاب
باهنر در صحن علنی مجلس:

مجلس به وظیفه خودبرای اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی عمل نکرده است

مجلس به وظیفه خودبرای اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی عمل نکرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به وظیفه خود درخصوص مطابات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی عمل نکره است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در نظارت و اجرای اصل 44 در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهاداتی در مورد نحوه اجرایی شدن آنها، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت از کمیسیون ویژه به خاطر تدوین این گزارش تشکر کرد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تیمی بین دولت و مجلس تشکیل شد و اجرای این سیاست ها در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: در فاز کوتاه مدت بیشتر پروژه های اجرایی دولت مورد توجه قرار گرفت، در فاز میان مدت نیز تاکید بر این بود که لایحه بودجه 94 براساس شاخص های اقتصاد مقاومتی تقدیم مجلس شود.

باهنر گفت: در فاز درازمدت نیز توقع داریم لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی در مجلس در موعد مقرر ارائه شود.

نایب رئیس مجلس قوانین کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آن را به سه گروه تایید کننده، مغایر و نیازمند اصلاح تقسیم کرد و گفت: قوانین تایید کننده مثل قانون کسب و کار است که دولت باید در اجرای آن همت کند، قوانین نیز مغایر و معارض اقتصاد مقاومتی هستند که مجلس در حد امکانات خود آنها را احضار کرده اما ترجیح می دهیم دولت برای لغو آنها لایحه بدهد، قوانینی نیز که نیاز به اصلاح دارند باید با لایحه دولت اصلاح شوند البته نیازمند تدوین تعداد کمی قوانین هستیم که این موضوع نیز بررسی خواهد شد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: نامه ای به رئیس جمهور و معاون اول ایشان ارسال کرده ایم تا جلسه ای برای دستیابی به توافق برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ما احساس می کنیم به وظیفه خود در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری در مورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل نکرده ایم و مطالبه رهبری انقلاب جدی تر از کارهایی است که ما انجام می دهیم.

باهنر ادامه داد: رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند آن قدر نگویید اقتصاد مقاومتی، عمل کنید. گفتن مشکلی را حل نمی‌کند.

وی اظهار داشت: گزارش کمیسیون ویژه به کمیسیون هاص تخصصی ارسال می شود تا پیشنهادات خود را درخصوص قوانین مغایر همسو و نیازمند اصلاح ظرف دو هفته به کمیسیون ویژه ارائه دهند.

باهنر در خاتمه تصریح کرد: این پیشنهادات باید به صورت صریح بوده و جنبه قانونی داشته باشد، نباید مانند مقاله طولانی باشد.

 

کد N710185

وبگردی