آفتاب

تلاش معترضان اوکراینی برای ورود به دفتر ریاست جمهوری

تلاش معترضان اوکراینی برای ورود به دفتر ریاست جمهوری

تلاش چند صد تن از معترضان اوکراینی برای ورود به دفتر ریاست جمهوری این کشور با مقاومت نیروهای امنیتی و حفاظتی ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، معترضان که قصدشان رسیدن به اتاق کنفرانس دفتر ریاست جمهوری برای ارایه یک بیانیه بود با نیروهای گارد ملی درگیر شدند.

پیش از آن تظاهرکنندگان توانستند از اولین حلقه حفاظتی نیروهای گارد ساختمان ریاست جمهوری عبورکنند اما از ورود آنها به ساختمان جلوگیری شد.

خواسته‌های این معترضان مواردی از جمله توضیح حکومت نظامی در اوکراین به دلیل مبارزه با شورشیان در جنوب شرق این کشور را در بر می‌گیرد. آنها همچنین بر کناره گیری روسای تمام آژانس‌های امنیتی اوکراین از وزیر دفاع تا دادستان کل به دلیل بی‌لیاقتی آنها تاکید دارند.

با این حال وزارت کشور اوکراین وجود هرگونه تلاش برای ورود به مقر ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

سخنگوی این وزارتخانه در این باره گفت: هیچ یورشی وجود نداشته است. همچنین هیچ فردی در این وقایع بازداشت و یا زخمی نشده است.

اعتراضات روز گذشته (سه شنبه) در کی‌یف با درخواست "گردان‌ برادری تمام اوکراین" صورت گرفت. این گروه جدید تازه کاری است که از مبارزان داوطلبی تشکیل شده که پیش از این داوطلبانه به شرق اوکراین رفته بودند. فعالان معدن نیز در این گروه فعالیت می‌کنند.

پایتخت اوکراین تاکنون شاهد چندین اعتراض از سوی نیروهای داوطلبی بوده است که از منطقه جنگی دونتسک و لوهانسک باز می‌گردند.

به نوشته راشاتودی، درگیری‌های اوکراین آوریل سال گذشته پس از به رسمیت شناختن دولت جدید از سوی اهالی جنوب شرق اوکراین و در پی اعزام نیروهای ارتش و داوطلب به این منطقه آغاز شد.

تعداد کشته‌ها در این درگیری‌ها از 5000 نفر گذشته است و علاوه برآن بیش از 10 هزار تن طی این جنگ مجروح شده‌اند.

پیش از اعتراضات روز سه شنبه نمایندگان مبارزان داوطلب اوکراینی در تلاشی دیگر سعی کردند تا به دفتر دادستانی کل اوکراین در کی‌یف یورش برند.

در کنار این در روز سه شنبه مقامات اوکراینی اعلام کردند، پایتخت این کشور در معرض افزیش تهدیدات تروریستی قرار دارد.

الکساندر ترسچاک، رئیس پلیس اوکراین در این باره اظهار کرد: انفجارهایی در خارکف، لودساو و مناطق دیگر صورت گرفته است و تهدید تروریسم اکنون به یک واقعیت تبدیل شده است. اکنون ما بدون هیچ اضطراب و ترسی باید اقدامات ضد تروریستی لازم را انجام دهیم.

در نتیجه این اظهارات قرار است حدود 1500 تن از سربازان گارد ملی و نیروهای پلیس در شهر مستقر شوند. وظیفه اصلی این نیروها حافظت از فرودگاه‌ها، پل‌ها و خطوط راه آهن اعلام شده است.

در همین حال یکی دیگر از مقامات امنیتی اوکراین در این باره متذکر شد، افزایش حضور پلیس در کی‌یف برای مبارزه با افزایش نرخ جرم و جنایت در پایتخت ضروری است.

انتهای پیام

کد N710032

وبگردی