آفتاب

واکنش یک نماینده مجلس به طرح جدید تحریم: آماده رفتار متقابل هستیم/ می خواهند مذاکره را کوتاه کنند

واکنش یک نماینده مجلس به طرح جدید تحریم: آماده رفتار متقابل هستیم/ می خواهند مذاکره را کوتاه کنند

نسیم آنلاین نوشت:

جهانگیرزاده گفت: مجلس آماده اعمال رفتار متقابل با کنگره آمریکا است. عضو کمیسیون امنیت ملی تصویب پیش طرح تحریم‎های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا را اقدامی همگام با سیاست آمریکایی ها دانست و گفت: آمریکا با این رفتار به دنبال کوتاه کردن فرصت مذاکرات است.

جواد جهانگیرزاده، عضو کمیسیون امنیت‎‎ ملی و سیاست‏ خارجی مجلس در واکنش به تصویب "پیش طرح تحریم مجدد علیه ایران" از سوی کنگره آمریکا این رفتار کنگره را بخشی از پازل دیپلماسی دولت آمریکا دانست و در این رابطه گفت: این رفتار خارج از چارچوب‎های داخل آمریکا نیست بنابراین اینکه گمان کنیم بازی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان یک جنگ واقعی بین آنها است من چنین باوری ندارم.

او در ادامه گفت: معتقدم که این رفتار نه تنها جزئی از پازل آمریکائی‎هاست بلکه رویه‎ای تعریف شده است تا کنگره هم یک بخشی از بازی مذاکره را انجام دهد.

جهانگیرزاده با بیان این نکته که اگر بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها فاصله‌ای وجود دارد بخشی از فاصله واقعی است، گفت: بخش دیگر آن برمی گردد به این که آمریکایی‌ها به دنبال پیشبرد منافع خودشان با هر نوع ابزاری از جمله ابزار کنگره هستند.

این عضو کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‎خارجی مجلس با اشاره به ادعای اوباما در خصوص این که وی قاطعانه در مقابل تحریم‌های جدید می‌ایستد، تحلیل کرد: به نظر می‌آید که آنها(طرف غربی) یک زمان‌بندی مثلا دو ماهه را هم مطرح می‌کنند با این مضمون که در این مدت زمان کنگره هیچ‎گونه تحریم جدیدی را مطرح نخواهد کرد و منتظر نتیجه مذاکرات می‌ماند و این یعنی کوتاه کردن فرصت برای جمهوری اسلامی ایران برای اینکه هر توافقی را بپذیرد.

جهانگیرزاده در همین زمینه، گفت: چنین رفتاری قطعا از جانب جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نخواهد شد.

او ضمن یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی ایران "توافق" با هر قید و شرطی را نخواهد پذیرفت، گفت: معتقدم که ما نباید دراین بازی درگیر شویم و باید بدانیم که مذاکره قاطعانه و درعین حال با جهات تعریف شده باید پیش رود.

جهانگیرزاده با تاکید بر این که نمی‌شود یک نوع جهات غیر تعریف شده و غیر دقیقی را در روند مذاکرات پیش بگیریم، متذکر شد: مجلس آمادگی کافی خود را هم اعلام داشته که در برابرهرگونه رفتار کنگره آمریکا حتماً رفتار متقابل را انجام خواهد داد.

او ضمن بیان این مطلب که به هر ترتیب باید بپذیریم این نوع رفتار( تصویب پیش طرح تحریم‎ها) برای کوتاه کردن فرصت مذاکرات است، گفت: این برای آن است تا آمریکایی‌ها بتوانند بیشترین امتیاز را بگیرند اما با هوشمندی و جدیتی که در مقامات ایرانی سراغ داریم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

 

23231

 

کد N709984

وبگردی