آفتاب
جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

ماده مربوط به تحصیل رایگان ایثارگران و قاریان در دانشگاه‌ها حذف شد

ماده مربوط به تحصیل رایگان ایثارگران و قاریان در دانشگاه‌ها حذف شد

نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده مربوط به تحصیل رایگان ایثارگران، رزمندگان، حافظان قرآن و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند ک ماده 20 قانون برنامه پنجم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی را حذف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پرداختند.

نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده مربوط به پرداخت مستمری به افراد بازمانده تحت تکفل والدین شهید فوت شده (نامادری)، خواهران مجرد،‌ خواهران و برادران معلول (محجور) را حذف کردند.

از دیگر موارد شده در این طرح پرداخت حق نگهداری از والدین و همسران شهدایی است که به دلیل کهولت سن و یا به دلیل بیماری‌های صعب‌العلاج نیاز به نگهداری بودند است قرار بود طبق این ماده حق نگهداری به بیگانه 30 درصد حقوق کارکنان دولت باشد.

همچنین نمایندگان ماده الحاقی 24 را حذف کردند که طبق آن دولت موظف شده بود طرح مشارکتی توسعه فضاهای فرهنگی، دینی، قرآنی، حوزوی و اماکن قرآنی همجوار و متعلق به مساجد و کانون‌های فرهنگی و قرآنی را در قوانین بودجه سنواتی لحاظ کند به شرط آن‌که حداقل 50 درصد هزینه‌های احداث را بخش غیردولتی تأمین کند.

انتهای پیام

کد N709981

وبگردی