آفتاب

هاتف علیمردانی:در جشنواره فجر، خودمم هم پشت مانده‌ام/ جشنوارهامسال دوست داشتنی‌تر ازسال‌های قبل است

هاتف علیمردانی:در جشنواره فجر، خودمم هم پشت مانده‌ام/ جشنوارهامسال دوست داشتنی‌تر ازسال‌های قبل است

هاتف علیمردانی که امسال با فیلم «کوچه بی نام» در جشنواره سی و سوم فیلم‌ فجر حضور دارد می گوید که وقتی می‌بیند مردم پشت در سینما می مانند دلش می‌گیرد.

مائده محقق: هاتف عملیمردانی علاوه بر کارگردانی، نویسنده هم هست و در مقام تهیه کننده هم فعالیت کرده است.

او امسال با فیلم «کوچه بی نام» پا به جشنواره فیلم فجر گذاشته است و برای پنجمین سال متوالی است که در این جشنواره حضور دارد. علیمردانی درباره بزرگترین ضعف جشنواره امسال می گوید: «استقبال مردم از جشنواره طوری است که پشت در می مانند. من ناراحتم که این صحنه ها را می بینم.  وقتی دیدم مردمی که عاشق سینما هستند، از بزرگ تا کوچک پشت درها ماندند. دلم واقعا گرفت. یاد خودم افتادم که بارها و بارها پشت در سینما ماندم و بلیت گیرم نیامد. امسال واقعا استقبال از جشنواره بسیار خوب بود.»

او در پاسخ به این سوال که کدام فیلم جشنواره را دیدید؟ توضیح می دهد: «مرگ ماهی را دیدم. دوستان زیادی در این کار دارم. به لحاظ فیلمبرداری کار محمود کلاری فوق العاده بود. من افتخار همکاری با ایشان را داشته ام. به نظرم آقای کلاری، الان در جایگاهی قرار گرفته که دسترسی به آن امکان پذیر نیست. او فوق العاده است. در نورپردازی و قاب بندی، اتفاق جدیدی را در سینما رقم زده. امسال کلاری  دو کار در جشنواره دارد و به نظرم همه باید از او یاد بگیرند. من خودم که واقعا از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفته ام.»

علیمردانی درباره فیلم «کوچه بی نام» که کارگردانی اش را بر عهده داشت، می گوید: «این فیلم برای من بسیار دوست داشتنی است. با یک تهیه کننده حرفه ای افتخار همکاری داشتم که برای سینمای ما غنیمتی است؛ آقای لشکر قوچانی. فرهاد اصلانی هم مشاور و دوست عزیزم در این کار کنار ما بود و همینطور باران کوثری. در واقع یک تیم فوق العاده در این کار داشتیم.»

او در پاسخ به این سوال که حضور عوامل فیلم پیش از اکران آن روی سن و گفت و گوی رودرو با مردم چه تاثیری دارد، می گوید: «بی شک یک ارتباط خوب و صمیمی را برقرار می کند. به نظر من این اتفاق خیلی خوبی است. معتقدم امسال رقابت در جشنواره تنگاتنگ شده. من در 5 سال اخیر در جشنواره حضور داشته ام ولی امسال بسیار دوشت داشتنی تر از سال های قبل شده است.»

5757

کد N709938

وبگردی