آفتاب

آمریکا کمک‌های مالی‌اش به اردن را افزایش می‌دهد

آمریکا کمک‌های مالی‌اش به اردن را افزایش می‌دهد

آمریکا اعلام کرد، قصد دارد کمک سالانه 660 میلیون دلاری خود به اردن را به یک میلیارد دلار افزایش دهد تا این کشور بتواند به سامان دادن آوارگان سوری و عراقی و مقابله با داعش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، توافق برای افزایش کمک که برای تصویب باید به کنگره آمریکا ارایه شود، پیش از انتشار ویدئوی کشته شدن خلبان جوان اردنی به دست داعش امضا شد.

اردن یکی از کشورهای عربی است که در ائتلاف حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه شرکت دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌قصد دارد تا مبلغ یک میلیارد دلار را به صورت سالانه و در هر سال مالی آمریکا برای 2015، 2016 و 2017 به اردن بدهد. سال مالی آمریکا 30 سپتامبر پایان می‌یابد.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه آورده است: آمریکا از نیازهای فوری اردن در نتیجه ناآرامی‌های منطقه آگاه است؛ اقداماتی که اردن علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد با موج عظیم آوارگان سوری و عراقی مواجه است . اردن به خاطر پناه دادن آوارگان این دو کشور با کمبود انرژی مواجه شده است.

افزایش کمک مالی به اردن در سال مالی 2015 تا 2017 برای نیازهای فوری و کوتاه مدت این کشور از جمله نیازهای مرتبط با نابسامانی منطقه و افزایش هزینه‌های انرژی اختصاص یافته است.

انتهای پیام

کد N709934

وبگردی