آفتاب

جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل "مثبت‌تر و جدی‌تر" برگزار شد

جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل "مثبت‌تر و جدی‌تر" برگزار شد

حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل این کشور پنجمین جلسه مذاکرات خود را در مقر پارلمان این کشور برگزار و درخصوص اتخاذ اقداماتی برای کاهش اختلافات مذهبی و همچنین اجرای طرح امنیتی مشترک در لبنان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، جلسه پنجم مذاکرات میان حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل مثبت اعلام شد و در این جلسه که با حضور حسین الخلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان، حسین الحاج الحسن از وزرای لبنانی، حسن فضل‌الله نماینده حزب‌الله در پارلمان، نادر حریری مدیر دفتر سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان، نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان، سمیر الجسر، نماینده المستقبل در پارلمان و همچنین علی حسن خلیل وزیر دارایی در مقر پارلمان این کشور در عین‌التینه برگزار شد، درخصوص کاهش تنش‌های مذهبی و همچنین اجرای طرح امنیتی در لبنان برای جلوگیری از اقدامات تروریستی بحث و گفت‌وگو شد.

بنا به گفته منابع لبنانی دو طرف در این نشست با جدیت و صراحت بیشتری درخصوص مسائل مورد اختلاف بحث و گفت‌وگو کرده و از اقدامات اجرایی در راستای پایین آوردن تصاویر و پلاکاردهایی که بیانگر گرایشات مذهبی و طایفه‌ای است، استقبال کردند.

هردو طرف اعلام کرده‌اند که جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل بسیار جدی‌تر و مثبت‌تر از جلسات پیشین بود.

هیات المستقبل در آغاز این جلسه بر روی گفت‌وگو درخصوص گردان‌های مقاومت، طرح امنیتی و کاهش اختلافات مذهبی پافشاری می‌کرد و همچنین از سخنان سیدحسن نصرالله انتقاد کرد. آنها سوالاتی را درخصوص تضمین عدم وقوع جنگ جدیدی مثل جنگ سال 2006 مطرح کردند.

دو طرف همچنین درخصوص انجام مقدمات برای تکمیل طرح امنیتی بحث و تبادل‌نظر کردند. در این دیدار حزب‌الله و المستقبل مخالفت خود را با شلیک گلوله در مناسبت‌ها و مراسم‌ مختلف اعلام کردند.

منابع لبنانی پیش‌بینی کردند که جلسه ششم مذاکرات حزب الله و المستقبل جمعه هفته آتی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N709913

وبگردی