آفتاب

تاکید شورای امنیت بر اقدام هماهنگ آفریقای مرکزی در قبال بوکوحرام

تاکید شورای امنیت بر اقدام هماهنگ آفریقای مرکزی در قبال بوکوحرام

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات بیشتر منطقه آفریقای مرکزی برای مقابله با بوکوحرام در نیجریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، شورای امنیت سازمان ملل متحد بر لزوم انجام اقدامات بیشتر کشورهای منطقه آفریقای مرکزی برای مقابله با گروه بوکوحرام در نیجریه و کشورهای همسایه تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای تاکید کرد که بوکوحرام باعث تضعیف صلح و ثبات در غرب و منطقه آفریقای مرکزی شده است.

این نهاد بین المللی همچنین ضمن محکوم کردن افزایش حملات بوکوحرام در نیجریه و سربازان ارتش چاد برای مقابله با گروههای تروریستی در کامرون خواستار اقدام هماهنگ منطقه در قبال بوکوحرام شد.

اتحادیه آفریقا همچنین حمایت خود را از طرح اعزام هفت هزار و 500 نظامی برای مقابله با بوکوحرام و تشکیل یک نیروی منطقه ای مشترک برای مقابله با این گروه تروریستی اعلام کرده است.

اعزام نظامیان برای مقابله با بوکوحرام درحالیست که از سال 2009 تاکنون در جریان ناآرامیها تاکنون بیش از 13 هزار نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش چهار کشوری که از حملات بوکوحرام رنج می برند یعنی نیجریه، کامرون، نیجر و چاد و همچنین کشور همسایه بنین موافقت خود را برای افزایش همکاریها به منظور مقابله با تهدیدهای این گروه تروریستی اعلام کردند.

یادآور می شود پیشتر کشورهای نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین نشستی را در کاخ «الیزه» با هدف بررسی موضوع گروگانگیری 270 دختر دانش آموز توسط گروه بوکوحرام برگزار کردند.

کد N709912

وبگردی