آفتاب

کره‌شمالی از سرگیری هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد

کره‌شمالی از سرگیری هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد

کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) هرگونه از سرگیری مذاکره با آمریکا را رد و تهدید کرد به جنگ خصمانه آمریکا با حملات هسته‌ای و جنگ سایبری پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که پس از گزارش‌هایی درباره تلاش واشنگتن و پیونگ‌یانگ برای ازسرگیری مذاکرات گروه شش جانبه به منظور خلع سلاح اتمی کره شمالی منتشر شد، آمده است: این اظهارنظرها از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که هدف واشنگتن فروپاشاندن کره‌شمالی است.

این بیانیه واکنش صریح به مصاحبه اوباما در 22 ژانویه 2015 است که در آن وی درباره فروپاشی نهایی کره شمالی سخن به میان آورده و گفته بود که کره شمالی منزوی‌ترین و تحریم شده‌ترین کشور در جهان محسوب می‌شود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و رئیس کمیسیون دفاع ملی کره شمالی نیز گفته بود که پیونگ یانگ هرگونه از سرگیری مذاکره با آمریکا را رد می‌کند.

این کمیسیون همچنین در بیانیه خود عنوان کرد: از آنجا که امپریالیست‌های آمریکایی به دنبال از بین بردن و سرنگون کردن دولت کره‌شمالی هستند، ارتش و مردم کره شمالی نمی‌توانند هیچ نظری درباره سخنان آمریکا داشته باشند و کره شمالی هیچ تمایلی به از سرگیری مذاکرات با آمریکا ندارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش داد: در صورتی که آمریکا جنگ خصمانه‌ای را آغاز کند و به جنگ هسته‌ای دست بزند، کره شمالی به شدیدترین شکل ممکن با حملات هسته‌ای خود پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرده که ضرورتی نمی‌بیند تا با آمریکا بار دیگر وارد مذاکره شود و واشنگتن را به توطئه چینی برای سرنگونی دولت پیونگ یانگ متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N709801

وبگردی