آفتاب

داعش با انتشار تصاویری ویدئویی، فرانسه را تهدید کرد

داعش با انتشار تصاویری ویدئویی، فرانسه را تهدید کرد

واحدمرکزی خبر نوشت:

داعش امروز سه شنبه تصاویر ویدئویی جدیدی در اینترنت قرار داد که حاوی تهدیدهای جدیدی علیه فرانسه است و از مسلمانان در این کشور می خواهد نیروهای پلیس و نظامیان و همه کسانی را که در تظاهرات بعد از حملات جهادی‌ها شرکت کردند؛ بکشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، مردی که در این تصاویر ویدئویی از طرف گروه دولت اسلامی(داعش) سخن می گوید از مسلمانان می خواهد فرانسه را به مقصد سرزمین های دولت خلافت (داعش) ترک کنند.
مرد نقابدار که چشمان او دیده می شد و ریش بلندی داشت بین شش فرد مسلح با لباس نظامی ایستاده بود و پرچم سیاه داعش نیز در تصویر دیده می شد. این شخص به زبان فرانسه سخن می گفت و کلمات عربی به کار می برد به ویژه زمانی که از اسلام و مسلمانان حرف می زد.
این مرد به مردم فرانسه هشدار داد که در آماده باش کامل باقی بمانند زیرا «سربازان خلافت» آماده برای حمله هستند. او از مسلمانان در فرانسه خواست از چاقو برای کشتن یک نیروی پلیس استفاده کنند و سلاح کمری او را بردارند و از سلاح کمری برای کشتن یک نظامی و برداشت تفنگ او استفاده کنند.
وی گفت چهار میلیون نفری که بعد از حملات اخیر پاریس تظاهرات کردند هدف محسوب می شوند و خواستار کشتن آنان شد. او همچنین به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هشدار داد زندانیان مسلمان را آزاد کند و گفت او روزی مجبور خواهد شد چنین کاری انجام دهد و خودش به این افراد پس از آزاد شدن از زندان، «گذرنامه دولت اسلامی» را بدهد.
این مرد از «امت مسلمان که همچنان در فرانسه زندگی می کنند» خواست این کشور را ترک کنند و به «سرزمین مبارک شام» و خلافت اسلامی بپیوندند.
این مرد به «برادرانش» که حملات اخیر در فرانسه را انجام دادند درود فرستاد و از «بلال» یاد کرد که بیستم دسامبر با چاقو به نیروهای پلیس در مرکز فرانسه حمله کرد و کشته شد. او همچنین از برادران کواشی یاد کرد که هفتم ژانویه به دفتر روزنامه شارلی ابدو در پاریس حمله کردند و ابوبصیر الافریقی (احمد کولیبالی) که در یک فروشگاه یهودیان در پاریس گروگان گیری کرد. او گفت، دولت اسلامی بیعت شما را پذیرفت.
بر اساس گزارش های قبلی، برادران کواشی وابسته به القاعده بودند در حالی که کولیبالی با سازمان دولت اسلامی بیعت کرده بود.

4949

کد N709606

وبگردی