آفتاب
مشاور امنیتی اوباما:

آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست

آمریکا درصدد ارسال سلاح به اوکراین نیست

«بن رودس» مشاور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا گفت این کشور در آینده نزدیک قصد ندارد به اوکراین سلاح ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بن رودس» مشاور امنیتی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا گزارش های مبنی بر تصمیم واشنگتن برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد. وی در گفتگو با شبکه سی ان ان تاکید کرد این کشور در آینده نزدیک قصد ندارد سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور بحران زده بفرستد.

رودس با بیان اینکه اولویت حل بحران در اوکراین از طریق مسالمت آمیز است، فشار به روسیه و اعمال تحریم ها را در همین راستا ارزیابی کرد. وی با اشاره به سفر پیش روی «آنگلا مرکل» به آمریکا یاد آور شد آلمان مهمترین شریک واشنگتن برای تصمیم گیری در خصوص بحران اوکراین است.

این در حالی است که برخی گزارش ها از پافشاری برخی مقامات دولت اوباما برای ارسال سلاح به اوکراین حکایت دارد. مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در این خصوص بدون رد وجود چنین تصمیمی تاکید کرد: رئیس جمهور از تمام مشاورانش خواسته «تمام گزینه ها» را مورد بررسی قرار دهند. رودس در عین حال اولویت آمریکا را حل مسالمت آمیز بحران در اوکراین دانست. 

گفتنی است صدراعظم آلمان طی سفر به آمریکا و کانادا با باراک اوباما و «استفان هارپر» نخست وزیر کانادا دیدار کرده و درباره بحران اوکراین، روابط با روسیه، مبارزه با داعش، وضعیت افغانستان و ایران رایزنی خواهد کرد. 

کد N709548

وبگردی