آفتاب

تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای ازبکستان

تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای ازبکستان

یک منبع خبری در سرویس امنیت ملی ازبکستان اظهار کرد: این کشور پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تروریست‌های داعش قصد انجام حملاتی در خاک این کشور را دارند در حال تقویت تدابیر امنیتی در مرزهای خود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع خبری در سرویس امنیت ملی ازبکستان اظهار داشت: ازبکستان اطلاعاتی را دریافت کرده مبنی بر اینکه تروریست‌های داعش درحال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در بهار آتی در این کشور هستند و به همین دلیل در حال تقویت تدابیر امنیتی در مرزهای خود هستند.

یک مقام سرویس امنیت ملی ازبکستان به یکی از خبرگزاری‌های محلی این کشور گفت: اعضای داعش چند حمله تروریستی را برای بهار سال جاری در ازبکستان تدارک دیدند و به همین خاطر است که ما امنیت مرزهای خود را تقویت می‌کنیم.

وی افزود: اطلاعات سرویس امنیت ملی ازبکستان درباره احتمال انجام حملات تروریستی داعش از جانب اعضای گروه افراطگر موسوم به جنبش اسلامی ازبکستان و برخی اعضای داعش که در سال 2014 بازداشت شدند به دست آمده است. این شهروندان ازبک بازداشت شده در سال 2013 در پاکستان آموزش‌های رزمی دیده و سپس در سال 2014 به ازبکستان بازگشتند تا جوانان این کشور را جذب داعش کنند.

گروه جنبش اسلامی ازبکستان در سال 1991 تشکیل شد و مقر آن در نواحی تحت کنترل طالبان در شمال افغانستان بوده و هدف این گروه سرنگون کردن اسلام کریمف، رئیس جمهوری ازبکستان به منظور تشکیل حکومتی جایگزین است.

براساس گزارش‌ها گروه داعش قصد داشته حملات تروریستی خود را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان که برای 29 مارس آینده برنامه‌ریزی شده اجرا کند.

در ماه ژانویه برخی گزارش‌ها حاکی از آن بودند که گروه داعش 70 میلیون دلار را به منظور بی‌ثبات کردن منطقه دره فرگانا که از شرق قرقیزستان و ازبکستان گذشته و به تاجیکستان می‌رسد اختصاص داده است.

انتهای پیام

کد N709467

وبگردی