آفتاب

سازمان ملل: درگیری‌های اوکراین تاکنون 5358 کشته برجای گذاشته است

سازمان ملل: درگیری‌های اوکراین تاکنون 5358 کشته برجای گذاشته است

سازمان ملل اعلام کرد که مجموع تلفات درگیری‌ها در شرق اوکراین تاکنون به 5 هزار و 358 کشته رسیده و در عین حال از تاکتیک‌های استفاده شده در این درگیری‌ها نظیر گلوله‌باران کورکورانه مناطق غیرنظامی و کشتار غیرنظامیان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل همچنین امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تنها در سه هفته گذشته درگیری‌های شرق اوکراین موجب کشته شدن دست کم 224 غیرنظامی شده‌اند.

زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: در درگیری‌های اوکراین ایستگاه‌های اتوبوس و دیگر سیستم‌های حمل و نقل عمومی ، بازارها ، مدارس، مهدکودک‌ها ، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی بخشی از میدان جنگ شده‌اند که این نقض فاحش قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی است.

وی از هر دو طرف درگیر در شرق اوکراین خواست تا بیشترین اولویت را برای حفظ جان غیرنظامیان قائل شوند.

در ماه ژانویه پس از آن‌که شرق اوکراین یک ماه نسبتا آرام را تجربه کرد، درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان حامی روسیه و سربازان ارتش اوکراین از سر گرفته شد. روز شنبه گذشته آخرین دور از مذاکرات صلح اوکراین به شکست انجامید و دو طرف همدیگر را مقصر طولانی شدن جنگ داخلی در اوکراین که ماه آوریل گذشته آغاز شد، دانستند.

امروز شورشیان در منطقه دونتسک اظهار داشتند، حملات توپخانه‌ای باعث کشته شدن دست کم هشت تن و زخمی شدن 22 تن دیگر در این منطقه شده است.

انتهای پیام

کد N709466

وبگردی