آفتاب

آیت الله یزدی: آحاد جامعه باید با مسایل زیست محیطی آشنا شده و به آن احترام بگذارند

آیت الله یزدی: آحاد جامعه باید با مسایل زیست محیطی آشنا شده و به آن احترام بگذارند

ایسنا نوشت:

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز باید فرهنگ عمومی جامعه نسبت به محیط زیست تقویت و آحاد جامعه با مسایل زیست محیطی آشنا شده و به آن احترام بگذارند.

آیت الله محمد یزدی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: نقش طبیعت در زندگی انسان و لزوم توجه به حفظ و حراست از محیط زیست، در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته و در مکتب والای اسلام آموزه های دینی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

او بر ضرورت تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه به ویژه برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تاکید کرد و گفت: امروز باید فرهنگ عمومی جامعه و اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان نسبت به محیط زیست تقویت و آحاد جامعه با مسایل زیست محیطی آشنا شده و به آن احترام بگذارند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرگذاری طبیعت اعم از گیاهان و جانوران در زندگی انسان‌ها، گفت: تخریب اکوسیستم طبیعی، بدون تردید چرخه زندگی بشریت را نیز خدشه دار می کند و این مساله بسیار مهمی است که همگان باید نسبت به آن آگاه و آشنا باشند.

او در پایان با بیان این‌که آگاهی و فرهنگ زیست محیطی در جامعه همچنان ضعیف است، خواستار گسترش اقدامات برای حفاظت حداکثری از محیط زیست شد و گفت: باید از طریق آموزش فرهنگ محیط زیست در جامعه، مردم را نسبت به پروردگار متعال متوجه کرده و سطح معرفتی و مبانی دینی و اخلاقی را در جامعه تقویت کنیم.

 

23231

 

کد N709000

وبگردی