آفتاب
استفان دی مستورا:

راهکار بحران سوریه نظامی نیست/ با داعش گفتگو نمی‌کنیم

راهکار بحران سوریه نظامی نیست/ با داعش گفتگو نمی‌کنیم

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن تاکید بر راهکار سیاسی برای بحران سوریه مردم سوریه را تنها تصمیم گیرنده درباره آینده بشار اسد دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «استفان دی مستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه گفت: راهکار حل بحران سوریه نظامی نیست و آینده بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید به گزینه ملت سوریه واگذار شود.

وی افزود: نقش بشار اسد در چارچوب راهکار سیاسی برای برقراری ثبات در سوریه را نمی توان نادیده گرفت. ادامه درگیری در سوریه سبب افزایش نفوذ داعش می شود.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با هر گونه گفتگو با گروهک داعش با توجه به اینکه یک گروه تروریستی است مخالفت کرد.

دی مستورا بر ضرورت ایفای نقش بیشتر وزیران خارجه اتحادیه اروپا در برخی طرحهای مربوط به ثبات در سوریه تاکید کرد و افزود: تلاش ها باید بر سه اصل؛ ممانعت از خشونت، افزایش کمکهای انسانی و حرکت به سوی گفتگوی سیاسی میان سوری ها استوار باشد.

وی طرح خود درباره توقف درگیری که شروع آن از حلب است را بسیار پیچیده توصیف کرد.

شایان ذکر است که نمایندگان مخالفان سوری و نمایندگان حکومت سوریه در نشست پنجشنبه گذشته در مسکو بر از سرگیری مذاکرات در مسکو پس از یکماه توافق کردند. طرح توقف درگیری دی مستورا که در جریان سفر ماه نوامبر وی به سوریه مطرح شد مورد استقبال بشار اسد قرار گرفت و رئیس جمهوری سوریه آنرا طرحی خوب برای بررسی که موفقیت آن سنگ بنای گامهای آینده است توصیف کرد.

کد N708761

وبگردی