آفتاب

افراط‌گرایی و عدم تحمل دیگر ادیان در سراسر اتحادیه اروپا رو به افزایش است

افراط‌گرایی و عدم تحمل دیگر ادیان در سراسر اتحادیه اروپا رو به افزایش است

معاون رئیس کمیسیون اروپا نسبت به افزایش افراط‌گرایی و عدم تحمل ادیان دیگر، هدف گرفتن یهودیان، مسلمانان و حتی زنان در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانس تیمرمانس، معاون ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در نشست قانون‌گذاران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در ریگا، پایتخت لتونی برگزار شد، گفت: یهودستیزی و اسلام‌هراسی در سراسر اروپا رو به افزایش است.

وی افزود: مردمی نیز وجود دارند که در واقع جایگاه زنان در جامعه اروپا را به چالش می‌کشند. این مساله نباید بیشتر از این افزایش یابد. ما باید اجرای قانون را در راس مذاکرات اروپا قرار دهیم چراکه اگر این کار را انجام ندهیم، در حقیقت هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

تیمر مانس ادامه داد: اگر یهودیان در اروپا نتوانند احساس کنند که در خانه خود هستند، کار اروپا تمام است. اگر یهودیان بگویند که آینده‌شان در اروپا نیست، اروپا هیچ آینده‌ای نخواهد داشت و این مساله در رابطه با مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها نیز صادق است.

دیده‌بان ملی فرانسه علیه اسلام‌هراسی گفت، تعداد رویدادهای ضدمسلمانان در فرانسه از زمان حملات پاریس افزایش یافته و در عرض دو هفته 128 رویداد اینچنینی ثبت شده است که تقریباً برابر با کل رویدادهای سال 2014 میلادی است

موشه کانتور، رئیس کنگره یهودیان اروپا 27 ژانویه سال‌جاری میلادی در سالروز هولوکاست هشدار داد: اروپا در آستانه عزیمت جدید یهودیان است و افراط‌گرایان بسیار به نازی‌ها شبیه هستند.

انتهای پیام

کد N708542

وبگردی