آفتاب

آغاز مرحله نخست رزمایش‌ ‌بین‌المللی "شیرآفریقایی" در مراکش

آغاز مرحله نخست رزمایش‌ ‌بین‌المللی "شیرآفریقایی" در مراکش

یگان‌های نظامی بین‌المللی از هفت کشور جهان با رهبری آمریکا با مشارکت بیش از 2500 نیرو مرحله اول رزمایش "شیر آفریقایی" سال 2015 را در منطقه اگادیر مراکش آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، رزمایش "شیر آفریقایی" بزرگترین آموزش‌های نظامی آمریکا است که هر ساله در قاره آفریقا برگزار می‌شود.

طبق بیانیه سفارت آمریکا در رباط، این آموزش‌ها به عنوان کارگاه ایجاد توانمندی‌های اطلاعاتی آغاز شد و سپس این ائتلاف بین‌المللی یک گروه مشترک تشکیل و طرحی را برای مقابله با بحران بین‌المللی را هفته آتی ارائه خواهد داد.

تمام این برنامه‌ها، طرح‌های مقدماتی هستند که برای آماده سازی مرحله اصلی رزمایش‌ها در نیمه ماه مه آینده انجام خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش‌ها براساس معیارهای روند صلح که از سوی سازمان‌ ملل تعیین شده برگزار می‌شوند. هدف این رزمایش‌ها این است که با افزایش توان نظامی مشترک و تبادل تجربیات همکاری و شایستگی اجرایی آمادگی کشورها برای مقابله با بحران‌های آینده و حالات فوق العاده در منطقه افزایش یابد.

مرحله اول این رزمایش با حضور یگان‌های نظامی بین‌المللی از کشورهای مراکش، آمریکا، آلمان، انگلیس، تونس، موریتانی و سنگال در مراکش آغاز شده است و مرحله دوم نیز با حضور نزدیک به 2500 نیروی هفت کشور و همچنین یگان‌هایی از هلند و بلژیک برگزار خواهد شد.

گروه عملیات مشترک نیز در چهارچوب خود که شامل کمک‌های بشردوستانه در مواقع رخدادهای بزرگ، برقراری آرامش، هدایت و کنترل و یکپارچه سازی نیروهای دریایی استوار است، کار خود را آغاز خواهد کرد.

رزمایش‌های نظامی آمریکا برای سال 2015 شامل رزمایش نیروی هوایی مشترک آمریکا - مراکش تحت عنوان "عقاب بزرگ" است که همزمان با بخش دوم رزمایش "شیر آفریقایی" کار خود را آغاز خواهد کرد.

هدف از رزمایش "عقاب بزرگ" سوخت رسانی هوایی و حمایت هوایی از گروه‌های آموزشی است.

در بیانیه سفارت آمریکا در رباط به نقل از ژنرال ریچارد سیمکوک، فرمانده لشگر عملیات مشترک آمده است: آمادگی جامعه جهانی برای مقابله با بحران‌ها در هر منطقه‌ای از جهان از طریق آموزش همکاری‌های امنیتی مثل رزمایش "شیر آفریقایی" امکان پذیر خواهد بود.

سیمکوک افزود: این تمرین‌ها به آمریکا و هم‌پیمانان و کشورهای شریک آن اجازه خواهد داد روابط خود را با کشور میزبان (مراکش) تقویت کنند و کیفیت فعالیت خود را در آینده بهبود بخشند.

انتهای پیام

کد N708420

وبگردی