آفتاب
معاونت فرهنگی قوه قضاییه:

بعد از انقلاب سبک زندگی ما بر مبنای فرهنگ دینی شد

بعد از انقلاب سبک زندگی ما بر مبنای فرهنگ دینی شد

معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: قبل از انقلاب سبک زندگی ما بر مبنای فرهنگ دینی نبود، اما بعد از انقلاب فرهنگ دینی فضای اصلی زندگی ما شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در زندگی ما ایجاد کرد. در کنار مسائل سیاسی و تغییر حاکمیت تحولات عظیمی نیز در عرصه‌ اجتماعی رخ داد.

وی ادامه داد: سطح زندگی ما در آن دوران مبتنی بر فرهنگ دینی و زندگی دینی نبود، اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی سبک زندگی دینی جزء فضای اصلی زندگی ما محسوب شد.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ یکی از نکات مهم مساله‌ سبک زندگی و تشکیل خانواده‌ اسلامی بود که روز پانزدهم بهمن ماه تحت عنوان انقلاب اسلامی و استحکام خانواده، زن و سبک زندگی ایرانی نامیده شده است.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: این معاونت تلاش می‌کند در درون و بیرون فرهنگ دینی و حقوقی را رواج دهد و مساله‌ مهمی که به آن توجه دارد، زنان و خانواده است.

وی افزود: فرهنگ جدیدی که در حال حاضر در دنیا حاکم است، فرهنگی است که خانواده برایش فاقد اصالت است و زن و مرد باید به فکر حقوق غربی خود باشند، اما فرهنگ اسلامی این گونه نیست و خود خانواده دارای موضوعیت و اصالت است.

صادقی با بیان اینکه متاسفانه موج تهاجم فرهنگی متوجه جامعه‌ ما شده است، تصریح کرد: اگر جامعه‌ ما همین مقدار فرهنگ دینی را که در حال حاضر دارد، نداشت قطعا وضعیت خانواده‌ها نابسامان می‌شد. ما هر چه قدر بتوانیم فرهنگ خانواده اسلامی را ترویج کنیم نتیجه‌ آن در استحکام خانواده آشکار خواهد شد. در حال حاضر روند مسائل خانواده در دنیا و ایران روند مناسبی نیست و زمانی که به آمارهای طلاق می‌نگریم متوجه آن می‌شویم.

وی یادآور شد: برای مثال در سال 83 از هر 10 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شد که در سال 92 از هر 5 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق شد که این موضوع بسیار نگران کننده است.

ادامه دارد ...

کد N708395

وبگردی