آفتاب

تاکید پادشاه عربستان بر ادامه حمایت از مسائل جهان عرب و اسلام

تاکید پادشاه عربستان بر ادامه حمایت از مسائل جهان عرب و اسلام

پادشاه عربستان بر ادامه حمایت این کشور از مسائل جهان عرب و اسلام و تلاش‌ها برای تحقیق صلح و امنیت جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در جلسه نخست کابینه این کشور گفت: ما به اقدامات جدی خود جهت خدمت به اسلام و حمایت از مسائل جهان عرب و تحکیم امنیت و صلح و رشد اقتصادی جهانی ادامه می‌دهیم و از خدا می‌خواهیم تا به ما در عمل به مسئولیتمان کمک کند.

وی همچنین بار دیگر تاسف و ناراحتی خود را از درگذشت ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان ابراز داشت.

سلمان بن عبدالعزیز گفت: ما و جهان رهبری خردمند را از دست دادیم که زندگی خود را در تلاش دائم برای تحقق ثبات و شکوفایی برای عربستان و احقاق حق مظلومان و تحکیم ثبات و امنیت و صلح جهان به پایان رساند.

پادشاه عربستان بار دیگر تاکید کرد که ریاض هیچ گاه از مسیر و روش پادشاهان پیشین منحرف نشده و سیاست‌های عربستان نسبت به مسائل عربی و بین‌المللی و اسلامی تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در دیدار اخیر با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور و تقویت این روابط و همچنین برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرده است.

از سوی دیگر مجمع عمومی سازمان ملل روز دوشنبه جلسه‌ای را برای بزرگداشت پادشاه پیشین عربستان برگزار و اعضای این مجمع در آغاز نشست برای بزرگداشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز یک دقیقه سکوت کردند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود گفت: پادشاه عربستان این کشور را به سمت رشد و توسعه پیش برد و از اقداماتی که برای مبارزه با گرسنگی در جهان اتخاذ می‌شد، حمایت می‌کرد.

وی گفت: پادشاه پیشین عربستان طرح مهمی را برای گفت‌وگوی ادیان ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N708105

وبگردی