آفتاب

روسیه در تدارک برگزاری رزمایش مشترک با کوبا و کره‌شمالی

روسیه در تدارک برگزاری رزمایش مشترک با کوبا و کره‌شمالی

رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: مسکو به زودی رزمایش‌های نظامی مشترکی را با نیروهای کره شمالی و کوبا آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته مجله نیوزویک، "والری گراسیموف"، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه در نشستی با حضور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و روسای تمام شاخه‌های نظامی روسیه گفت: ما قصد داریم تا خطوط ارتباطی فرماندهی مرکزی ارتش خود را توسعه دهیم. ما مذاکرات اولیه‌ای را با نیروهای مسلح برزیل، ویتنام، کوبا وکره شمالی آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: ارتش روسیه قرار است رزمایش‌های دریایی و هوایی مشترکی را برگزار کند و علاوه بر آن رزمایش‌های مشترک نیروهای زمینی و نیروهای هوابرد نیز در دستور کار است.

به گفته استیون پیفر، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، روسیه در حال توسعه این همکاری‌های نظامی بالقوه است و آن را در واکنش به انزوای بین‌المللی کنونی انجام می‌دهد. به دلیل مشارکت روسیه در درگیری اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه شخصیت های روسی اعمال کرده‌اند و عضویت این کشور ماه مارس گذشته از نشست جی 8 به حالت تعلیق درآمد.

سفیر سابق آمریکا تاکید کرد: ارتش روسیه احتمالا تلاش می‌کند تا به کشورهای دیگر نشان دهد که منزوی نیست.

با این حال پیفر گفت که همکاری روسیه با کوبا بسیار بعید به نظر می‌رسد و علت آن از سرگیری مجدد روابط میان هاوانا و واشنگتن است. براساس اظهارات این مقام روسیه از همکاری نظامی آمریکا با کشورهای حوزه بالتیک، سایرکشورها نظیر گرجستان ناراضی است و بنابراین تلاش می‌کنند تا به کوبا نزدیک شوند.

همچنین وی معتقد است که تمرین نظامی نیروهای روسیه و کره شمالی بسیار حیرت آور است.

انتهای پیام

کد N708086

وبگردی