آفتاب

نخست‌وزیر یونان خواستار مقابله با وحشیگری‌های اسرائیل شد

نخست‌وزیر یونان خواستار مقابله با وحشیگری‌های اسرائیل شد

نخست وزیر جدید یونان با انتقاد از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جامعه جهانی خواست به وحشیگری‌های این رژیم پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری "تایمز اوف چنج" یونان، آلکسیس سیبراس، در جریان راهپیمایی بزرگ در میدان سنت گاما در وسط آتن پایتخت یونان خاطر نشان کرد که نمی‌توان در برابر وحشیگری‌های اسرائیل سکوت کرد و باید جلوی تجاوزات بی وقفه این رژیم علیه فلسطینی‌ها را گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس حزب پیروز انتخابات پارلمانی اخیر یونان در این راهپیمایی که به همت گروه‌های چپگرای یونانی و تشکل‌های فلسطینی و عربی این کشور برگزار شد، تصریح کرد: وقتی شهروندان و کودکان فلسطینی در همان سواحل دریای واقع میان قاره اروپا و فلسطین (مدیترانه) به خاک و خون کشیده می‌شوند، ما نباید نظاره‌گر باشیم؛ چرا که وقتی امروز چنین حادثه‌ای در آن سوی آب‌های دریای مدیترانه رخ می‌دهد فردا هم می‌تواند در این سمت و علیه ما اتفاق بیفتد.

نخست وزیر یونان تاکید کرد که راه حل مسالمت آمیز منازعه فلسطینی اسرائیلی، تشکیل کشور دموکراتیک فلسطین در مرزهای سال 1967 بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ابراز همبستگی با این ملت، به سمت دفاتر نمایندگی سازمان ملل در یونان و سفارت آمریکا حرکت کردند.

سیبراس از فعالان صلح شرکت کننده در ناوگان آزادی غزه در سال 2009 بود که با حمله کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به یکی از کشتی‌های آن، 10 تبعه ترک جان باختند.

انتهای پیام

کد N708064

وبگردی