آفتاب

پوتین بار دیگر توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین را خواستار شد

پوتین بار دیگر توقف درگیری‌ها در شرق اوکراین را خواستار شد

سخنگوی کرملین گفت، رئیس جمهوری روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شرق اوکراین، از طرفین درگیر خواست تا به اقدامات خصمانه نظامی خود پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شدت نسبت به وضعیت منطقه دونباس در بحبوحه درگیری‌های پی در پی نگران است و از تمامی طرفین درگیر می‌خواهد تا فورا به اقدامات خصمانه نظامی و خشونت‌ها پایان دهند.

در همین حال الکساندر زاخارچنکو و ایگور پلوتنیتسکی، رهبران جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک تمایل خودشان را برای توقف درگیری‌های خونین وحمایتاز مذاکرات صلح ابراز کردند.

این دو رهبر در بیانیه مشترکی گفتند: ما خونریزی‌ دیگری نمی‌خواهیم. ما آماده‌ایم تا واکنش‌های خودمان را متوقف کنیم و باید درهمین جا درگیری‌ها پایان یابد.

از آنجایی که مذاکرات اخیر مینسک بدون نشانه‌ای از تحولات مثبت روز شنبه پایان یافت، "درگیری‌ لفظی" در اوکراین بالا گرفته و طرفین درگیر، یکدیگر را مقصر خارج شدن از روند صلح می‌دانند.

کنستانتین کازاچف، رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه گفت، احتمال تامین تسلیحاتی از آمریکا به اوکراین تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند.

وی افزود: اگر این تصمیم تصویب شود، باعث تشدید درگیری‌ها شده و نشان می‌دهد که آمریکا نیز همانند کی‌یف الگوی راه حل نظامی را انتخاب می‌کند.

رسانه‌ها روز دوشنبه به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش دادند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی مجدد ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین است.

انتهای پیام

کد N708005

وبگردی