آفتاب

ادعای آمریکا درباره مذاکره درمورد قدرت موشکی ایران

ادعای آمریکا درباره مذاکره درمورد قدرت موشکی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌ فجر در ایران، مدعی شد: برنامه موشک‌های بالستیک ایران جزئی از مذاکرات هسته‌ای میان این کشور و گروه 1+5 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه‌ پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره فجر و قرار گرفتن آن در مدار زمین در نشست خبری هفتگی خود، مدعی شد: ما این گزارشات را دریافت کرده‌ایم و همان‌طور که پیش از این گفته‌ایم برنامه موشکی ایران هنوز یک تهدید علیه منطقه محسوب می‌شود و این مسأله‌ای است که ما آن را به دقت دنبال می‌کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جن ساکی افزود: نگرانی‌های قدیمی ما نسبت به تلاش‌های ایران برای گسترش برنامه موشکی‌اش با جامعه بین‌المللی در میان گذاشته شده است که منجر به تصویب قطعنامه‌هایی در شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور به دلیل فعالیت‌های حساس هسته‌ای‌اش شد.

جن ساکی در ادامه در پاسخ به این سوال که ممکن است آمریکا همان‌گونه که سازمان ملل با کره شمالی رفتار کرد اکنون نیز به دلیل گسترش برنامه موشکی ایران تحریم‌های جدید علیه این کشور صادر کند، اظهار کرد: من در حال حاضر پیش‌بینی در این زمینه انجام نمی‌دهم. از آنجایی که این گزارشات تازه منتشر شده باید با تیم خود گفت‌وگو کنم.

به گزارش ایسنا این در حالی است که پیش از این سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های آمریکا و گروه 1+5 برای وارد کردن موضوع سامانه‌های موشکی ایران در مذاکرات گفت: آن‌چه که امروز با 1+5 درباره آن مذاکره می‌کنیم صرفا موضوع هسته‌ای است و به غیر از موضوع هسته‌ای هیچ موضوع دیگری در دستور کار قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش موشکی مربوط به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوعی است که ما تصمیم می‌گیریم چه باشد و چه نباشد؛ و هیچ اراده‌ای نمی تواند خارج از اراده ما خودش را بر تصمیماتی که که ما در این حوزه می‌گیریم اعمال کند؛ و اساسا هم موضوع موشکی در بحث مذاکرات هسته‌ای در هیچ زمانی از طرف ما پذیرفته نشده است، و الان هم طرف مقابل اصراری بر این موضوع ندارد، و به عبارتی پذیرفته که جزو مقوله‌های مورد مذاکره نیست.

انتهای پیام

کد N707995

وبگردی