آفتاب

خشم نمایندگان پارلمان اردن از بازگشت سفیر این کشور به تل‌آویو

خشم نمایندگان پارلمان اردن از بازگشت سفیر این کشور به تل‌آویو

نمایندگان پارلمان اردن با ابراز تعجب از موافقت دولت با بازگشت "ولید عبیدات" سفیر امان به اسرائیل، از اتخاذ اقدامات اعتراضی علیه دولت در صورت اجرایی شدن این تصمیم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره به نقل از منابع اردنی، اعضای کمیته فلسطین در پارلمان اردن در نخستین واکنش به این تصمیم دولت با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: تصمیم دولت برای بازگشت سفیر اردن به تل‌آویو و از سر گیری فعالیت‌های دیپلماتیک خود، باعث تعجب ما اعضای کمیته فلسطین شد.

در ادامه این بیانیه که به امضای "یحیی سعود" رئیس کمیته فلسطین (متشکل از 11 عضو پارلمان اردن) رسیده، آمده است که دولت اردن تجاوزات روزمره و بی‌وقفه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی، رفتارهای ظالمانه آن با ملت فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی را نادیده گرفته است.

این کمیته از اتخاذ اقدامات اعتراضی علیه دولت در صورت اجرایی شدن این تصمیم خبر داد و خواستار بازنگری در تصمیم مذکور شد تا رژیم صهیونیستی بداند که هر گونه برقراری روابط دیپلماتیک امان با تل‌آویو منوط به حفظ کرامت ملت فلسطین و حرمت قدس و مقدسات آن و به ویژه مسجد الاقصی است.

این در حالی است که محمد مومنی وزیر اطلاع رسانی اردن روز دوشنبه اعلام کرد که ولید عبیدات سفیر این کشور در تل‌آویو شامگاه دوشنبه به فلسطین اشغالی برگشت و فعالیت‌هایش را در تل‌آ‌ویو از سر گرفت.

مومنی در جمع خبرنگاران مدعی شد: متوجه شدیم که یک تحول مثبت در وضعیت مسجد الاقصی صورت گرفته است؛ به نحوی که تعداد نمازگزاران در روزهای جمعه به 65 هزار نفر می‌رسد که طی ده ها سال پیش بی‌سابقه بوده است. وی خاطرنشان ساخت: ما احساس می‌کنیم که پیام اردن در زمینه لزوم حراست از مسجد الاقصی به گوش همه جهانیان رسیده است.

دولت اردن در پنجم ماه نوامبر گدشته در اعتراض به تشدید تعرضات دشمن صهیونیستی به معراجگاه نبی مکرم اسلام و شهر بیت المقدس، سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند و به خاطر این جنایت علیه اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

انتهای پیام

کد N707991

وبگردی