آفتاب

ادامه عملیات ارتش مصر در سینا و انفجار خط لوله انتقال گاز به اردن

ادامه عملیات ارتش مصر در سینا و انفجار خط لوله انتقال گاز به اردن

افرادی ناشناس خط اصلی گاز جنوب شرق شهر العریش را منفجر کردند. ارتش مصر در عملیاتی در شمال سینا موفق به بازداشت 12 افراطی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی در سینا اعلام کردند که افراد ناشناس ساعات پایانی دوشنبه خط لوله اصلی انتقال گاز در منطقه الطویل واقع در جنوب شرق شهر العریش را منفجر کردند. از این خط برای صادرات گاز به اردن استفاده می‌شد.

منابع امنیتی افزودند که در اثر انفجار، خط لوله آسیب جدی دیده و زباله‌های آتش تا ارتفاع بیش از 15 متر بالا رفت. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجاررا برعهده نگرفته است. خط لوله انتقال گاز سینا که تا پیش از انقلاب 2011 مصر برای انتقال گاز به اسرائیل نیز از آن استفاده می‌شد تاکنون 27 بار منفجر شده که آخرین بار آن در دسامبر گذشته بود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: عاملان ناشناس با قرار دادن مواد مفجره در زیر لوله‌ها، این خط را منفجر کردند. این خط از جمله خطوط شبکه انتقال گاز سینا است که از مدت‌ها پیش و پس از انفجارهای متعدد، استفاده از آن متوقف شده بود.

از سوی دیگر در عملیات ارتش مصر علیه پایگاه‌های افراطی‌ها در صحرای سینا 12 عضو گروه انصار بیت‌المقدس را که با داعش بیعت کرده، دستگیر کرد. در این عملیات هشت افراطی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال حملات 29 ژانویه که گروه انصار بیت‌المقدس مسئولیت آن را برعهده گرفت و به کشته شدن 31 تن که اغلبشان نظامی بودند انجامید، نیروهای امنیتی مصر عملیات خود در شمال سینا را گسترش داده‌اند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر روز شنبه تاکید کرد که هرگز سینا را به حال خود رها نمی‌کند و متعهد شد تروریسم را از بین ببرد.

سیسی پس از حملات 29 ژانویه در حکمی دستور تشکیل یک فرماندهی نظامی مشترک شامل دو استان سینا شمالی و جنوبی را صادر کرد که منطقه نظامی شرق کانال سوئز خوانده می‌شود.

انتهای پیام

کد N707975

وبگردی