آفتاب
ناصر قوامی:

رسانه‌ها باید آزادانه به انتقاد بپردازند

رسانه‌ها باید آزادانه به انتقاد بپردازند

یک عضو بنیاد باران گفت: در راستای مورد توجه قرار دادن موضوع انتقاد از دیگران پس از بیان نقاط ضعف و قوت لازم است تا راهکارها نیز ارائه شود و فقط به بیان نقطه ضعف و قدرت نپرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که آنچه به نام نقد عنوان می‌شود، نباید حاوی دروغ، کذب و یا تهمت باشد؛ چراکه در این صورت تخریب نامگذاری می‌شود گفت: هدف نقد نباید تضعیف باشد، در نقد باید همانطور که نقاط ضعف یک فرد را مورد توجه قرار می‌دهیم، نقاط قوت او را نیز بازگو کنیم.

وی افزود: پس از بیان نقاط ضعف و قوت لازم است تا راهکارها نیز ارائه شود و فقط به بیان نقطه ضعف و قدرت نپرداخت.

این عضو بنیاد باران با مورد توجه قرار دادن نگاه‌های موجود نسبت به مساله‌ی هسته‌ای اظهار کرد:‌انصافا هیات مذاکره کننده‌ی ما در مقابل قدرت‌های زورگوی دنیا ایستاده است و دست و پنجه نرم و از منافع ملت ایران دفاع می‌کند و این‌ها همه نقاط قوت این هیات محسوب می‌شود، اما این که کسی بخواهد فقط نقاط ضعفی از این هیات را بگیرد، درست نیست.

قوامی افزود: همچنین پیاده روی آقای کری با ظریف را نمی‌شود نقطه ضعف دانست اگر هم کسی این موضوع را نقطه ضعف می‌داند نباید آن را رسانه‌ای کند.

وی در ادامه اظهار کرد: به هر ترتیب افرادی هستند که قدرت دارند وپشت پرده هستند و اسمی از آنها عنوان نمی‌شود. اصولا کسی جرات انتقاد از این افراد را ندارد ضمن این که این دسته مسئولیت خاصی هم ندارند که بتوان از آنها انتقاد کرد. حال انتقاد از این دسته از افراد وقتی امکان دارد که ما رسانه‌های آزاد داشته باشیم در حالی که هم اکنون این طور نیست که بتوان آزادانه از کسانی که اقداماتی در جهت منافع خود و حزب و گروهشان و نه در جهت منافع ملی انجام می‌دهند انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N707688

وبگردی