آفتاب

رهبر جدایی‌طلبان شرق اوکراین برای ادامه مذاکرات شرط گذاشت

رهبر جدایی‌طلبان شرق اوکراین برای ادامه مذاکرات شرط گذاشت

یک رهبر جدایی‌طلبان شرق اوکراین اعلام کرد: دور بعدی مذاکرات مینسک تنها در صورتی قابل برگزاری است که کی‌یف نماینده رسمی برای مذاکرات تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الکساندر زاخارچنکو، از رهبران جدایی‌طلبان اوکراین اعلام کرد، مادامی که کی‌یف نماینده رسمی خود را در مذاکرات مشخص نکرده است، دور جدیدی از گفت‌وگوها آغاز نخواهد شد.

رهبر جمهوری خلق دونتسک همچنین نیروهای دولتی کی‌یف را به گلوله‌باران مناطق مسکونی متهم کرد و گفت: این اقدام با هدف این بوده که جدایی طلبان لوهانسک و دونتسک مجبور به امضای تفاهم‌نامه‌هایی ناعادلانه در نشست‌های مینسک شوند.

آخرین دور از مذاکرات مینسک روز شنبه بدون دستیابی به توافق پایان یافت. نمایندگان جدایی‌طلبان شرق اوکراین اعلام کردند، جایگاه مذاکره‌کننده دولت کی‌یف در این گفت‌وگوها به گونه‌ای نبود که امکان امضای قرارداد نهایی فراهم آید. این درحالی است که طرف اوکراینی اعلام کرد، دولت حاضر نیست هیچ گونه پیش شرطی را برای حل بحران بپذیرد.

زاخارچنکو همچنین از برنامه‌هایی برای ادامه معاوضه زندانیان میان دو طرف خبر داد، اما تاکید کرد تنها افراد نظامی باید در چارچوب این اقدام معاوضه شوند.

انتهای پیام

کد N707645

وبگردی