آفتاب

توافق استرالیا و انگلیس برای توسعه روابط امنیتی و راهبردی

توافق استرالیا و انگلیس برای توسعه روابط امنیتی و راهبردی

استرالیا و انگلیس در نشست سالانه مشترکی بر ادامه همکاری‌های تنگاتنگ خود در حوزه‌های سیاست خارجی و امنیتی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس بیانیه‌ای که در هفتمین نشست رایزنی وزرای انگلیس و استرالیا صادرشد، طرفین تاکید کردند که به دنبال ادامه همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم هستند.

در این بیانیه آمده است: برنامه ما بر خاورمیانه متمرکز است و شامل واکنش به تهدیدهای داعش و بهبود وضعیت امنیتی می‌باشد.

دو طرف همچنین اعلام کردند: رایزنی‌های ما در این زمینه نشان دهنده ارزش بالای همکاری‌ها میان دو کشور است.

دولت انگلیس و استرالیا در نشست مشترک وزیران دو کشور در سیدنی همچنین متعهد شدند، رایزنی‌های خود را در حوزه‌های امنیتی و راهبردی ادامه دهند و از فرصت دو ساله حضور استرالیا در شورای امنیت در این زمینه استفاده کنند.

جولی بیشاپ، رییس دستگاه دیپلماسی استرالیا و فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی وی با امضای یادداشت تفاهمی بر استفاده از امکانات دیپلماتیک در دوران بحران تأکید کردند.

مقام‌های وزارت خارجه استرالیا اعلام کرده‌اند که با توجه به برخی شواهد و اسناد، خطر حضور شبه‌نظامیان گروه داعش در افغانستان وجود دارد. وزیر خارجه این کشور که میزبان هاموند و مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس برای مذاکرات امنیتی سالانه بود، گفت که در سفر اخیر خود به افغانستان از ارتباط میان داعش و طالبان افغان آگاه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه استرالیا گفته است: این نگرانی وجود دارد که داعش توجه خود را از عراق و سوریه به افغانستان جلب کند و شبه‌نظامیان طالبان عقاید وحشیانه این گروه را بپذیرد.

انتهای پیام

کد N707632

وبگردی