آفتاب

173عضو اروپایی داعش از ترکیه اخراج شدند

173عضو اروپایی داعش از ترکیه اخراج شدند

ایرنا نوشت:

روزنامه 'حریت' روز دوشنبه نوشت: در طول یک ماه گذشته 173 عضو اروپایی داعش از ترکیه اخراج شده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آنکارا، حریت در خبری با اعلام این مطلب نوشت: در بعد از حمله به دفتر مجله فکاهی در پاریس در ماه گذشته تدابیر امنیتی در مبادی گمرکی و مرزهای ترکیه نیز افزایش یافته است.

به نوشته حریت، ترکیه برای ممانعت از ورود اتباع اروپایی عضو داعش که قصد ورود به سوریه از خاک ترکیه را دارند در مبادی گمرکی خود میزهای بحران و اتاقهای بازجویی تشکیل داده و افرادی که مظنون هستند تحت بازجویی قرار گرفته و در صورتی که ارتباط آنان با سازمانهای تروریستی اثبات شود در مرحله نخست با کشوری که آن فرد تابعیت آن را دارد تماس برقرار و در مرحله بعدی آن فرد از ترکیه اخراج می شود.

حریت با اشاره به اینکه در طول یک ماه گذشته بیش از 300 نفر فرد مظنون به مشارکت در داعش در مبادی گمرکی تحت بازجویی قرار گرفته اند افزود: 173 نفر از این عده که عضو داعش بودند از ترکیه اخراج شده اند.

به نوشته این روزنامه در حال حاضر در دست ترکیه یک لیست 8700 نفری از اتباع 81 کشور جهان که عضو داعش هستند موجود است و ترکیه ورود این عده به خاک خود را ممنوع کرده است.

حریت افزود: برخی اتباع خارجی که در لیست یاد شده جای ندارند ولی مظنون به همکاری با داعش هستند، بعد از ورود به خاک ترکیه از سوی نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار می گیرند.

بعد از انتقادهای گسترده احزاب مخالف و نیز کشورهای مختلف اروپایی از دولت آنکارا به دلیل چشم پوشی به الحاق نیروهای اروپایی داعش از طریق خاک این کشور در سال گذشته دولت آنکارا از کشورهای اروپایی خواست لیست اتباع خود که متهم به عضویت در داعش هستند را برای ممانعت از ورود آنها به ترکیه در اختیار دولت آنکارا قرار دهد.

4949

کد N707182

وبگردی