آفتاب

برنامه‌های طرح فجر از زبان معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه

برنامه‌های طرح فجر از زبان معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: به مناسبت ایام دهه فجر در 5 ایستگاه مترو مشاوره حقوقی رایگان توسط تعدادی از حقوقدانان ارایه خواهد شد.

سیدمحسن حاجی‌باباییان، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رابطه با برنامه‌های این معاونت در ایام دهه فجر گفت: در 5 ایستگاه متروی ولیعصر(عج)، امام خمینی(ره)، صادقیه، شادمان و دروازه دولت طرح فجر آغاز شده است که در این طرح تعدادی از حقوقدانان در این ایستگاه‌ها مستقر هستند و به مردم مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند که این مشاوره به آگاهی مردم در مسایل حقوقی و قضایی کمک می‌کند، البته این طرح ادامه‌دار خواهد بود و قرار است در تمام ایستگاه‌ها و در طول سال انجام شود.

وی ادامه داد: در راهپیمایی 22 بهمن ماه، 4 غرفه‌ در محدوده دانشگاه صنعتی شریف برای مراجعه مردم و ارایه مشاوره‌های حقوقی پیش بینی کردیم که این اطلاع رسانی حقوقی برای بانوان و آقایان به صورت مجزا خواهد بود. همچنین در این روز از راهپیمایان علاقه مند به اطلاعات حقوقی ایمیل و شماره تماس گرفته می شود تا از طریق پیامک و ایمیل آشنایی مقدماتی با مسائل حقوقی پیدا کنند.

حاجی‌باباییان یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت در ایام دهه فجر را مسابقه تلویزیونی 103 عنوان کرد و افزود: برنامه‌ دیگری که برای دهه فجر در نظر گرفته شده تولید و پخش مسابقه تلویزیونی تحت عنوان مسابقه 103 است که قرار است از شبکه سوم سیما پخش شود. محتوای سوالات این مسابقه مسایل حقوقی و قانونی است که مردم از این طریق بتوانند با مسائل حقوقی آشنا شوند.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه هدف از برگزاری این برنامه ها را ارتقای دانش مردم در مسائل حقوقی و قضایی دانست و افزود: متاسفانه بیشترین جرایمی که در کشور اتفاق می افتد به دلیل عدم آگاهی آنها از مسائل حقوقی است؛ بنابراین ارتقاء و آگاهی مردم جزء اهداف اولیه ما در معاونت فرهنگی قوه قضاییه است.

انتهای پیام

کد N707142

وبگردی