آفتاب
لبخند کمرنگ 2015 به روی سوری‌ها؛

ژانویه کم تلفات‌ترین ماه سوریه در دو سال و نیم گذشته

ژانویه کم تلفات‌ترین ماه سوریه در دو سال و نیم گذشته

سال 2015 درحالی آغاز شد که دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که در اولین ماه سال جدید میلادی حدود 1600 تن در جنگ‌های سوریه کشته شدند که این کمترین میزان، از دو سال و نیم گذشته تا کنون بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، پس از چهار سال جنگ و خونریزی ظاهرا سال 2015 به سختی به روی ملت سوریه لبخند زده است و آمار نشان می‌دهد که شمار قربانیان اولین ماه 2015 نسبت به 30 ماه گذشته کمتر بوده‌ است؛ اگرچه 1600 کشته رقم بسیار زیادی است اما در مقایسه با ارقام کشته‌های دوسال نیم گذشته تا حدودی امیدوار کننده است.

بنا بر گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه از ژانویه گذشته تاکنون 750 غیرنظامی سوری کشته شده‌اند که در میان آنها 95 کودک نیز به چشم می‌خورند.

در این حملات همچنین 20 سرباز از نیروهای دولتی در منطقه الاشرفیه واقع در شمال حلب کشته شدند و بقیه آمار متعلق به تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های مسلح موجود در سوریه است.

گرچه درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد و هر روز جان ده‌ها انسان گرفته می‌شود اما کاهش آمار تلفات در سوریه پس از دو سال نیم می‌تواند نوید بخش آینده‌ای بهتر برای ملت رنج دیده این کشور باشد.

انتهای پیام

کد N707103

وبگردی