آفتاب
خدمتگزار:

حل مشکلات و درخواستهای جامعه عشایری مورد توجه مسئولان قرار گیرد

حل مشکلات و درخواستهای جامعه عشایری مورد توجه مسئولان قرار گیرد

بیرجند – استاندار خراسان جنوبی بر توجه به حل مشکلات و درخواستهای عشایر استان تاکید کرد و گفت: باید حداقل های معيشت برای مرزنشينان و روستاييان مناطق مرزی فراهم شود تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وجه اله خدمتگزار  ظهر دوشنبه در دومین روز از دهه فجر در جمع مردم روستای عشایری چاه طالب شهرستان سرایان با بیان اینکه عشاير همواره به عنوان مدافعين نظام و انقلاب مورد توجه بوده اند، اظهارکرد: خدمت به جامعه عشايري حلاوت و شيريني خاصی دارد.

 وی با اشاره به اینکه عشایر در پيروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس  و همچنین امروز در تمامي عرصه هاي سياسي و اجتماعی همواره به بهترین شکل ایفای نقش کرده اند، بیان داشت: عشاير و روستاييان مناطق مرزی مرزبانانی غيور و هميشه بيدار هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان وظیفه دارند مشكلات و درخواست هاي عشایر را مورد توجه ویژه قرار دهند، گفت: باید به مشکلات جامعه عشایری که به عنوان قشر مولد جامعه هستند توجه ویژه شود.

 وی گفت: جامعه عشایری با كمترين امكانات و توقع، بيشترين خدمت را به جامعه ارائه می كنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان ذی ربط بايد با وسع ديد در زمینه حل مشکلات عشایر اقدام كنند، ادامه داد: تامین علوفه مورد نیاز دامهای عشایری به خصوص در فصل زمستان با اهتمام ویزه دنبال شود تا عشایر با مشکل مواجه نشوند.

خدمتگزار با بیان اینکه پیگیری برای ثبت روزی به نام روز عشاير و روستا در تقويم رسمی كشور در دستور کار قرار دارد، افزود: این موضوع در سفر معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور به استان مطرح شده است.

 وی بر رفع مشکلات عشایر در حوزه بهداشت و درمان نیز تاکید کرد و افزود: تامين راه های ارتباطی مناسب روستايی، ايجاد زمينه مناسب برای استفاده از شبكه هاي تلویزیونی و مخابراتی براي عشاير و روستاييان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رفع مشکلات برای تحصیل دانش آموزان عشایری در استان نیز گفت: ادامه تحصيل دانش آموزان روستايی و عشاير بسيار مهم است و در این  راستا مسئولان ذی ربط در  بايد به گونه ای برنامه ريزی كنند تا حتی يك دانش آموز در مناطق روستايی و عشايرنشين استان از نعمت تحصيل باز نماند.

وی با اشاره به اینکه خشكسالي های چند سال اخير مردم استان به ويژه روستاييان و كشاورزان مناطق مرزی رابا مشكلات جدی مواجه کرده است، افزود: باید حداقل های معيشت برای مرزنشينان و روستاييان مناطق مرزی فراهم شود تا از مهاجرت آنها به شهرها و ايجاد حاشينه نشينی جلوگيری شود.

خدمتگزار عنوان کرد: ميزان متوسط بارندگی در استان طی ۱۶ سال اخیر ۵۰ درصد از متوسط بارندگی در کشور کمتر بوده است و این موجب مشکلات زیادی به خصوص برای روستائیان و عشایر شده است.

 استاندار خراسان جنوبی همچنین در خصوص پیگیری مشکلات عشایر روستای چاه طالب نیز گفت: درخواست هایی كه در حيطه اختيارات استان بوده و با مقدورات، امكانات و اعتبارات استاني همخوانی داشته باشد مرتفع می شود.

خدمتگزار عنوان کرد: درخواست هايی كه در حيطه اختيارات استاني نباشد را نیز  ازمركز پيگيری خواهيم كرد.

کد N707052

وبگردی