آفتاب
یک نماینده اصولگرا:

نقادی‌های تخریبی، ماهیت اصلی نقد را تحت‌الشعاع قرار داده است

نقادی‌های تخریبی، ماهیت اصلی نقد را تحت‌الشعاع قرار داده است

یک نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که تا به امروز نتوانسته‌ایم فرهنگ نقد کردن را به طور کامل در کشور پیاده کنیم.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: اولین نکته در نقد کردن، نهادینه‌سازی فرهنگ نقد کردن است، از یک سو می‌بینیم انتقادات، خارج از عرف، روال و قانون و حتی شرع است، در عین حال برخی مواقع می‌بینیم که پاسخ‌های افرادی که مورد انتقاد واقع شدند تند و زننده و همراه با تخریب است.

وی ادامه داد: نقدهای ما در هر دو سو بیشتر با مباحث تخریبی همراه است و ماهیت اصلی نقد را که اصلاح کردن جامعه است تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: نقد زمانی کارساز خواهد بود که در عین اینکه منصفانه و به دور از توهین صورت بگیرد راهکارهای برون‌رفت از مشکل یا عملکردی را هم که مورد نقد قرار گرفته صادقانه بیان کند تا فرد، گروه یا نهادی که مورد انتقاد قرار گرفته بتواند بر اساس آن مشکلات را حل کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر معتقدیم تندروی‌هایی که وجود دارند بعضا باعث شده که نقد کردن و مورد نقد قرار گرفتن همواره با واکنش‌های تند مواجه شود و بعضا افرادی که مورد انتقاد قرار گرفته‌اند واکنش‌های خارج از اصول عقلانی، عرفی و منطقی انجام می‌دهند که برازنده نیست.

وی تصریح کرد: سعه صدر داشتن از اصول اصلی در فرهنگ نقادی است که از هر دو سو باید رعایت شود و چارچوب قانونی و موازین شرعی و اخلاقی مورد توجه واقع شود تا مشکلات و مواردی که مطرح است برطرف گردد.

انتهای پیام

کد N706736

وبگردی