آفتاب
جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان اگر ناچار شوند دوباره از احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند

اصولگرایان اگر ناچار شوند دوباره از احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند

اگر دولت و فعالان سیاسی و رسانه‌ای فکر می‌کنند باید از فضایی که به احمدی‌نژاد‌ها ختم می‌شوند جلوگیری شود٬ باید در مسیر تولید آگاهی مردم گام بردارند.

نماینده مجلس ششم تاکید کرد: اقبال ورود احمدی‌نژاد به فضای سیاسی کشور به مسائل گوناگونی از جمله موفقیت یا عدم موفقیت اصولگرایان بستگی دارد٬ زیرا آن‌ها اگر ناچار شوند در مسیر ایجاد صندوق رای حتما حول محور فردی مانند احمدی‌نژاد دوباره جمع می‌شوند.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ پیرامون فعالیت‌های اخیر رسانه‌ای احمدی‌نژاد بیان کرد که امکان دارد او بتواند دوباره خود را به فضای سیاسی کشور تحمیل کند٬ گفت: امروز فضای سیاسی و عمومی کشور یک فضای احساساتی است و مشکلات اقتصادی سختی نیز مردم با آن درگیر هستند.

وی گفت: ما شاهد هستیم در راستای مشکلات اقتصادی نوعی گداپروری نیز با مسائل یارانه‌ها ایجاد شده که این موضوعات ممکن است دوباره به سمت فضایی حرکت کند که باعث رشد احمدی‌نژادی‌ها شود و امکان بازگشت آن‌ها را محتمل کند.

جلالی‌زاده گفت: احمدی‌نژاد با عزل و منحل کردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد حرکتی شد که کسی نمی‌توانست دخل و خرج کشور را به صورت شفاف مشخص کند. در این راستا توانستند زمینه‌ای را برای انجام کارهای خود و اهداف خودشان انجام دهند که بیشتر این موضوع به مصرف گرایی، گداپروری و سوءاستفاده از احساسات مردم انجامید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر دولت و فعالان سیاسی و رسانه‌ای می‌خواهند و فکر می‌کنند باید از فضایی که به احمدی‌نژاد‌ها ختم می‌شوند جلوگیری شود باید در راستا و مسیر تولید آگاهی مردم گام بردارند.

وی افزود: باید مشخص شود دولتی که بیشترین درآمد نفتی بعد از انقلاب که می‌توانست در راستای رشد و تولید این کشور استفاده شود و آ‌ن را دچار تحول کند چگونه این فرصت را تبدیل به تهدید و آن‌ها را به هدر داده است.

جلالی‌زاده بیان کرد: امروز مردم باید بدانند و به سمتی حرکت کنند که دولت محتاج به آنها باشند٬ نه آنها به دولت محتاج باشند بلکه با مشارکت در تولید و فضای سیاسی کشور نسبت به دولت و نظام طلبکار باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این دولت باید بداند اگر در این مدت در راستای آگاهی‌سازی مردم گامی برندارد٬ حتما دوباره فضای فریب و احساساتی به کشور غلبه می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد احمدی‌نژاد با فعالیت‌های خود بتواند از پتانسیل اصولگرایان دوباره برای ورود به فضای سیاسی کشور اسفتاده کنند٬ گفت: ضرب‌المثلی وجود دارد که انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. اصولگرایان قبلا این مسیر را یک بار امتحان کردند و اگر بخواهند دوباره وارد این مسیر شوند باید بدانند حتما اعتماد عمومی را از دست خواهند داد و از فضای سیاسی کشور حذف خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروز به نظر من دیگر جایی و جایگاهی برای شعارهای هشت سال پیش نمانده است٬ همه باید دقت کنیم بیت‌المال که امانت مردم است را به دست کسانی که به هر نحوی امتحان منفی خودشان را پس داده‌اند٬ نیندازیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: باید بدانیم هر چند اصولگرایان امروز با تمام وجود از احمد‌ی‌نژاد اعلام برائت می‌کنند٬ اگر شرایطی به وجود بیاید که منافع کلی آنها به خطر بیفتد یا احساس کنند مجلس یا اکثریت آن را نمی‌توانند داشته باشند٬ حتما از تمام مسیرهای خود از جمله افرادی مانند احمدی‌نژاد استفاده خواهند کرد.

وی گفت: به هر صورت آن‌ها اصولگرا هستند و مواضع مشترک زیادی با یکدیگر دارند که ممکن است در مقابل رقیب و در شرایطی که نتوانند صندوق رای به نفع خود داشته باشند٬ از تمام پتانسیل خود که حتی در گذشته امتحان منفی خود را پس داده٬ استفاده کند.

جلالی‌زاده در پایان گفت: بحث ورود احمدی‌نژاد به فضای سیاسی کشور به مسائل گوناگونی از جمله موفقیت یا عدم موفقیت اصولگرایان بستگی دارد٬ زیرا آنها اگر ناچار شوند در مسیر ایجاد صندوق رای حتما حول محور فردی مانند احمدی‌نژاد دوباره جمع می‌شوند.

کد N706730

وبگردی