آفتاب

شرکت کنترل کیفی هوا در البرز تاسیس می‌شود

شرکت کنترل کیفی هوا در البرز تاسیس می‌شود

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز گفت: امکان پیش‌بینی کیفیت هوا در استان وجود ندارد.

حسین محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهارکرد: براساس میانگین به دست آمده از دستگاه‌های تردد شمار، روزانه 400 هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان عبور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این خودروها پلاک تهران و سایراستان‌های کشور هستند و عبور آنها از این محورها چیزی به جز افزایش آلودگی هوای البرز ندارد.

محمدی افزود: ذرات آلاینده هوای در برخی از روزها به مرزی می‌رسد که کیفیت هوای استان از مرز سلامت نزول کرده و به مرزناسالم و بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز امکان پیش‌بینی کیفیت هوای استان وجود ندارد و نمی‌توانیم هشدارهای لازم در مورد آلودگی هوا را چند روز قبل اعلام کنیم.

این مسئول تاکید کرد: با این اوصاف هرروز که هوای استان ناسالم می‌شود از طریق سامانه پیامکی، اخبار شبکه البرز و رسانه‌ها، به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدی گفت: در روزهای ناسالم زنگ ورزش در مدارس نواخته نمی‌شود و برگزاری اردوهای تفریحی دانش‌ آموزان نیز لغو می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در کارگروه آلودگی هوای استان، تاسیس شرکت کنترل کیفی هوای کرج به تصویب رسیده که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان البرز در پایان گفت: علاوه بر این در این کارگروه مصوب شده تمامی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان به صفحه نمایشگر مجهز شوند.

انتهای پیام

کد N706638

وبگردی