آفتاب
كوثری در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین؛

عملیات انتقامجویانه حزب‌الله ضربه بسیار سختی بر پیکر صهیونیست‌ها بود

عملیات انتقامجویانه حزب‌الله ضربه بسیار سختی بر پیکر صهیونیست‌ها بود

غربی ها و دشمنان اسلام فکر می کردند که ظرف چند ماه نظام سوریه ساقط خواهد شد، لیکن مدیریت رهبر معظم انقلاب بر اوضاع منطقه و مقاومت مردم و نظام سوریه به دشمنان اسلام این اجازه را نداد که به اهداف خود دست پیدا کنند.

جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دیشب (یکشنبه) با حضور محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، انتخاب نام دهه فجر را برای ان ایام هوشمندانه توصیف کرد و گفت: این نام بسیار زیباست زیرا فجر یعنی از تاریکی به روشنایی درآمدن و حقیقت انقلاب اسلامی ما نیز همان بود که امام راحل عظیم الشأن (ره) با آن تعبیر خاص فرمود که انقلاب ما انفجار نور بود.

در ادامه این جلسه محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبریک فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به نقش بارز مهندسان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیاری از موفقیت‌های ما در عملیات های مختلف مرهون زحمات و نوآوری های مهندسان سپاه و جهاد درکنار ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس، به بیان تحلیلی درخصوص اوضاع منطقه پرداخت و اظهار کرد: غربی ها و دشمنان اسلام فکر می کردند که ظرف چند ماه نظام سوریه ساقط خواهد شد، لیکن مدیریت رهبر معظم انقلاب بر اوضاع منطقه و مقاومت مردم و نظام سوریه به دشمنان اسلام این اجازه را نداد که به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی در این خصوص به اتفاقات اخیر منطقه قنیطریه و شهادت سردار الله دادی و برخی نیروهای حزب الله وفرزند شهید عماد مغنیه اشاره کرد و افزود: پس از آن عملیات انتقامجویانه حزب الله ضربه بسیار سختی بر پیکر صهیونیستها بود و درخواست صهیونیستها برای ادامه ندادن حزب الله به واکنش های خود نشانه ضعف آنها در منطقه و قوت گرفتن روزافزون حزب الله و مقاومت در منطقه است.

محمداسماعیل کوثری درخصوص مذاکرات هسته‌ای نیز به نقش مخرب عربستان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها می خواهند هم امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و هم منافع عربستان را تضمین نمایند، لذا خودشان هم در مذاکرات به سختی افتاده اند و باید چنین نامعادله ای را حل کنند.

در پایان این جلسه کوثری و باهنر به سوالات حاضرین در خصوص موضوعات مرتبط با سیاست خارجی و اوضاع داخلی پاسخ دادند.

کد N706626

وبگردی